تعاریف و اصطلاحات

7 مدل آینه قدی مدرن و شیک با قیمت مناسب

آینه قدی به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی شناخته شده است و دارای کاربردها و مزایای فراوانی است. این مقاله به آنالیز کاربردها و مزیت های آینه قدی در دکوراسیون داخلی می پردازد.

12 شهریور 1402

طرز تهیه وافل با دستگاه در سه سوت

اگر کتاب کاله را دنبال نموده باشید، می دانید که وافل چیست و طرز تهیه وافل بدون دستگاه را هم یاد گرفته اید. اما برترین نتیجه را زمانی می گیرد که طرز تهیه وافل با دستگاه را بلد باشید. البته طرز تهیه وافل روی گاز هم ممکن است ازجمله دستورپخت های مجذوب کننده...

15 فروردین 1402

واتساپ بروزرسانی کرد، قابلیت تازه این پیغام رسان چیست؟

دیجیاتو نوشت: این آپدیت از امروز به طور جهانی منتشر می گردد، اما چندین هفته طول می کشد تا تمام کاربران بتوانند آن را تجربه نمایند.

19 بهمن 1401

ما نیمی انسان و نیمی باکتری هستیم!

میکروبیوم تحت تاثیر رژیم غذایی، داروها، سیگار کشیدن، ورزش بدنی و بیماری ها قرار می گیرد. برای مثال، استفاده از آنتی بیوتیک ها در اوایل دوران کودکی می تواند یک عامل خطر باشد که تعادل میکروبی را تغییر می دهد. بهایی که ما باید برای نمردن بر اثر عفونت...

23 دی 1401

کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟

گجت نیوز نوشت: ایمنی و کیفیت خودرو یکی از مهم ترین عوامل خرید خودرو است. کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟ برای رسیدن به پاسخ در ادامه همراه باشید.

11 آذر 1401

8 علامت سرطان ریه که باید بدانید

درد قفسه سینه یکی از واضح ترین نشانه های سرطان ریه است اما نشانه های دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را بشناسید.

28 شهریور 1401

شهرداری مشهد : بیشتر موش ها وارداتی هستند ، هوش این حیوانات موذی، مشکل ساز شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیشتر موش های مشهد وارداتی هستند که با محموله های بازرگانی خارج از کشور وارد می شوند.

19 شهریور 1401

همه چیز درباره آغاز غذای کودک

چشم های نگران شما به بشقاب کودکتان است اما چشم های او با تعجب به آن بشقاب خیره می گردد. شما نگرانید که با پس زدن غذا، از نردبان رشد سقوط کند و او با کنجکاوی، خودش را در دنیای تازه ای از رنگ ها و مز ه ها و بوها تصور می نماید. آشنایی با غذاهای تازه، بچه ها را...

16 شهریور 1401

هواپز و مایکروویو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

آشپزی یکی از بخش های مهم زندگی افراد است اما امروزه به دلیل وجود مشغله های کاری و فرصت کم برای انجام این کار، دستگاه های مختلفی به کمک افراد آمده اند. از دستگاه های محبوبی که امروزه در آشپزخانه ها وجود دارد، می توان به مایکروویو و دستگاه هواپز اشاره کرد؛...

9 مرداد 1401

روزنامه اطلاعات: نتیجه عملکرد سیاست خارجی کوچ نیروها است

روزنامه اطلاعات نوشت: امروز بسیاری از نظرپردازان سیاسی براین باورند، اگر چه حدود و اندازه قدرت در دو حوزه اقتصاد و قدرت نظامی در تبیین قدرتمندی دولت و ارائه سیاست خارجی موثر و معین کننده است، اما دیپلماسی در صورتی که سیاست خارجی کشور دچار دگماتیسم سیاسی...

3 مرداد 1401

اسلوتوریسم یا گردشگری کم شتاب چیست؟

گردشگری کم شتاب نوعی گردشگری و سفر است که با تمرکز بر جزئیات و توجه به تاثیر روان شناختی سفر بر شرایط جسمی و روحی فرد راسخ است.

12 تیر 1401

فراوری مجموعه کودک من در شبکه مستند

مجموعه مستند کودک من به تهیه کنندگی و کارگردانی حسن علیزاده فرد با موضوع رفتار شناسی و تربیت بچه ها در 10 قسمت 40 دقیقه ای برای شبکه مستند فراوری می گردد.

1 تیر 1401

سوغات اراک چیست؟

اراک یکی از کلان شهرهای ایران است که به عنوان چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران شناخته می گردد. این شهر سوغاتی های خوشمزه و صنایع دستی زیبایی دارد.

27 خرداد 1401

خواص و مضرات سیرابی و شیردان که از آن بی خبرید

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که با شنیدن نام سیرابی و شیردان دماغتان را چین می دهید و ابروهایتان را درهم می کشید. سیرابی و شیردان شکل جذابی ندارد و در هنگام پخت، بوی چندان مطبوعی نمی دهد. همین مسئله باعث می گردد که افراد زیادی از خوردن آن استقبال نکنند.

12 خرداد 1401

طرز تهیه باقلاقاتق؛ غذای محلی گیلان

در مجموعه غذاهای محلی ایران، با دستور پخت یکی از غذاهای ایرانی به گوشه و کنار کشورمان سفر می کنیم. امروز با طرز تهیه غذای لذیذ و پرطرفدار باقلاقاتق به گیلان سفر خواهیم کرد.

18 فروردین 1401

برای تحقق سیاست همسایگی باید طراحی استراتژیک داشته باشیم

تهران (پانا) - دبیر علمی همایش ملی ایران و همسایگان گفت برای محقق شدن سیاست همسایگی باید برنامه راهبردی و طراحی استراتژیک و بعلاوه تقسیم کار ملی داشته باشیم.

14 اسفند 1400

10 خوراکی که کلسترول خوب (HDL) شما را افزایش می دهند

احتمالا وقتی درباره کلسترول صحبت می شود، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد کلسترول بد و ارتباط آن با بیماری های قلبی است. این در حالی است که کلسترول انواع مختلفی دارد و بدن به نوعی از آن که کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) نامیده می شود، نیاز دارد.

29 بهمن 1400

عدالت بنزینی از حرف تا عمل

گزارش ها نشان می دهد که طرح عدالت بنزینی، با دو تغییر عجیب در راستا انحرافی قرار گرفته است.

14 بهمن 1400

هرآنچه که باید راجع به ام آر آی بدانیم

ام آر آی یا روش تصویر برداری با تشدید مغناطیس (MAGNETIC RESONANCE IMAGING MRI) یکی از روش های پیشرفته تصویر برداری پزشکی است . با استفاده از این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مسائل و بیماری های اعضاء بدن را تشخیص داد .

11 دی 1400

خواص و طرز تهیه روغن بنفشه پایه زیتون در طب اسلامی

گیاه بنفشه از قدیم الایام مورد توجه حکیمان و طبیبان بوده و در روایات اهل بیت علیهم السلام هم برای جایگاه درمانی و دارویی آن مطالب فراوانی آمده است. خواص فراوان و متعدد بنفشه باعث شده که در روایات اسلامی از آن به عنوان بهترین گیاه و روغن آن بهترین روغن...

8 دی 1400
تعداد: (38)