کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟

به گزارش وبلاگ صبوحا، گجت نیوز نوشت: ایمنی و کیفیت خودرو یکی از مهم ترین عوامل خرید خودرو است. کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟ برای رسیدن به پاسخ در ادامه همراه باشید.

کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟

کیفیت خودرو در ایران اوضاع خوبی ندارد و خودروسازان داخلی نیز توجهی به این موضوع نمی کنند. هر از گاهی ایران خودرو و سایپا ادعا می کنند برنامه هایی برای ارتقای کیفیت خودروهایشان دارند، اما نتیجه چیزی جز هیچ نیست. خودروهای ایمن داخلی محدود به نمونه های وارداتی می گردد و حتی ایمنی و کیفیت نسخه های مونتاژی چینی نیز در هاله ای از ابهام واقع شده است.

خودروهای مستحکم و با دوام ایرانی

خودرویی ایمن است که تجهیزات ایمنی کاملی داشته باشد و بدنه آن محکم و مقاوم در برابر ضربات باشد. متاسفانه مشتریان ایرانی به هر چیزی دقت می کنند جز کیفیت و ایمنی خودروها و از همه مهم تر به هیچ وجه به اندازه استحکام و مقاومت بدنه ماشینی که می خرند توجه نمی کنند.

تصور ما ایرانی ها این است که تمامی خودروهای داخلی از کیفیت یکسانی برخوردار هستند و تفاوت زیادی بین خودروهای فراوری داخل نیست. توجه داشته باشید که در میان خودروهای ایرانی هم بد و بدتر داریم و باید این نکته را مد نظر داشته باشید. برای این که دچار اشتباه نشوید و خودرویی مستحکم و مقاوم انتخاب کنید، تصمیم گرفته ایم به آنالیز خودروهایی بپردازیم که بدنه مقاوم تری دارند.

1. سمند: نخستین محصول ملی و مقاوم ایران خودرو

به طور کلی کیفیت و ایمنی محصولات ایران خودرو به نسبت محصولات گروه صنعتی سایپا بهتر است و سمند نیز جزو اولین خودروهای سدان با طراحی زیبا و بدنه ای مستحکم و مقاوم به شمار میرود. یکی از مزایای مهم سمند که از نظرها دور مانده، طراحی ظاهری و ساختاری است که دارد و این ساختار باعث می گردد به هنگام تصادفات، آسیب کمتری به خودرو وارد گردد.

عمده استحکام و مقاومت این سدان مجذوب کننده را می توان مدیون شاسی های بسیار محکم آن دانست. می گوییم سمند خودرویی مقاوم است، اما دلیل آن چیست؟ باید بدانید که هنگام بروز تصادف، 40 درصد نیروی وارد شده به اتاق را طوری توزیع می نماید که خسارت و آسیب کمتری وارد آید و آسیب کمتری به سرنشینان وارد خواهد شد.

2. دنا پلاس: خودرویی با استانداردهای جهانی

یکی از برترین محصولاتی که ایران خودرو تا به امروز فراوری و راهی بازار نموده، دنا پلاس است. این خودروی سدان هم قد و قواره فراوریات جهانی است و ثابت نموده ماشینی ایمن و با کیفیت خواهد بود. بنا بر ادعای بعضی دنا پلاس پیروز شده از آلمان تست های ایمنی را به خوبی پشت سر بگذراند و 4 ستاره ایمنی دریافت نموده است.

علاوه بر این ها دنا پلاس دارای استاندارد یورو 5 است و تجهیزات ایمنی نظیر کیسه هوا، ترمزهای مناسب و تقویت شده، بدنه بسیار محکم و مقاوم، کروز کنترل، جی پی اس و دوربین عقب دارد.

3. شاهین: یک سایپایی ایمن و با کیفیت

ممکن است بخواهید کوییک، ساینا یا تیبا بخرید و عده ای بگویند که محصولات سایپا کیفیت ندارند و ورق حلبی هستند، اما نباید به راحتی این ادعا را بپذیرید؛ زیرا سایپا با فراوری و عرضه خودروی شاهین به مشتریان ایرانی ثابت نموده قادر است محصولات ایمن و با دوام بسازد.

بدنه این خودرو بادوام و مقاوم است و پیروز شده از تست های تصادف موسسه های اروپایی پیروز بیرون بیاید. در واقع اگر ضربه ای محکم یا جسمی سخت به شاهین برخورد کند، فشار کمی به کابین وارد خواهد شد.

4. پژو 206: هاچ بک کوچک با ایمنی بالا

موسسه یورو انکپ یکی از برترین موسسه های ایمنی اروپا است و دریافت 5 ستاره از این مرکز نشان دهنده کیفیت و ایمنی بالای خودرو خواهد بود. پژو 206 پیروز شده 25 امتیاز و 4 ستاره از مجموع امتیازات کسب کند و نشان دهد که ماشینی ایمن و مقاوم است. بدنه این خودروی کوچک مقاوم و مستحکم است و تنها نکته قابل تأمل درباره آن این است که 17 سال پیش شاخص های ایمنی آن آنالیز شده است.

5. تندر 90: خودرویی مقاوم با اصالت فرانسوی

تندر 90 محصولی فرانسوی است که توانسته از نظر شرایط استحکام بدنه در جایگاه خوبی قرار بگیرد. شرایط این خودرو در اروپا میانه محسوب می گردد و از آنجایی که خودروهای فراوریی در ایران جزو بی کیفیت ترین محصولات است، تندر 90 بسیار خوب به شمار میرود.

تندر 90 اروپایی که مونتاژ داخل است پیروز شده در تست تصادف 3 ستاره ایمنی و 19 امتیاز دریافت کند. با این اوصاف مشتریان ایرانی هنگام تصادف آسیب کمتری خواهند دید.

6. پژو 2008: 5 ستاره ایمنی

همان طور که پیش تر گفتیم، ایران خودرو پیروز شده محصولات متنوع تر و باکیفیت تری فراوری کند. شاید بتوان گفت یکی از خودروهای با کیفیت و مستحکم و با دوام این شرکت، پژو 2008 است که در خط فراوری ایران خودرو مونتاژ شده است. این کراس اوور مجذوب کننده پیروز شده به عنوان تنها خودروی داخلی، 5 ستاره از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

با سواری خوب این خودرو دیگر نباید نگران بروز تصادف باشید، چرا که اندازه آسیب با این خودرو به حداقل می رسد. اگر قصد دارید پژو 2008 بخرید، در انتخابتان شک نکنید.

7. تارا ایران خودرو: با دوام و محکم

از وقتی ایران خودرو تارا را معرفی و عرضه نموده، حواشی بسیاری برای آن به وجود آمده است. به هر حال سدان مجذوب کننده فراوری داخل که بر پایه پلتفرم پژو 301 فراوری شده توانسته به رغم ظاهر ظریف و اسپرتی که دارد، استحکام قابل قبولی از خود نشان دهد. تارا ایران خودرو بر اساس استانداردهای جهانی فراوری شده و از این بابت خیال مشتریان را راحت خواهد نمود.

تارا مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 است و شاسی یکپارچه، کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و ورق های دو فازی با استحکام بالا دارد و همین ها باعث شده محصولی با کیفیت و ایمن به شمار رود.

8. رانا: تضمین ایمنی و کیفیت

عده ای معتقدند که ایران خودرو رانا را به عنوان فیس لیفتی عمیق از پژو 206 صندوقدار فراوری نموده است. چهره ظاهری این دو خودرو شبیه هم است، ولی رانا پیروز شده پرقدرت، مستحکم، بهینه و با ایمنی بالا ظاهر گردد. از دیگر مزایای این سدان می توان به ایمنی عابرین پیاده، استاندارد آلایندگی یورو 4 و استانداردهای روز 55 گانه اشاره نمود.

علاوه بر این ها رانا خودرویی به نفع محیط زیست است، ولی از آنجایی که استانداردهای آن ملی بوده و ظاهر مجذوب کننده و چشم نوازی ندارد، نتوانسته بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد.

سخن پایانی

در نهایت باید به این سوال پاسخ دهیم که محصولات سایپا ارزش خرید بیشتری دارند یا ایران خودرو؟ به عبارت دیگر بگویید که انتخاب شما کدام یک از این دو خودروساز خواهد بود؟ بدنه خودروهای کدام برند مستحکم تر و مقاوم تر است؟ گفتیم که خوشبختانه طی سالیان اخیر، هم سایپا و هم ایران خودرو پیشرفت و توسعه چشمگیری پیدا نموده اند و اغلب محصولات آنها با دوام و ایمن ظاهر شده اند.

البته مشکل بزرگ و همیشگی خودروسازان داخلی، استانداردهای جهانی است که هم اکنون تا رسیدن به آنها مسیر طولانی پیش رو داریم. متاسفانه مشکل بزرگ دیگر، فقدان موسسه های تست تصادف و استاندارد در داخل کشور است که باعث شده بعضی محصولات خودرویی بدون نظارت وارد بازار شوند.

برای ایمنی خودتان و سرنشینان خودروی شما بهتر است قبل از خرید خودرو درباره اندازه استحکام بدنه و مقاومت آن تحقیق کنید و همه خودروهای داخلی را در یک دسته قرار ندهید. در این مقاله کوشش خود را کردیم تا چندین خودرو ایرانی مقاوم ، باکیفیت و ایمن معرفی کنیم. انتخاب نهایی مطابق با سلیقه شما خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خودرو ایرانی بدنه مقاوم تری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید