طرز تهیه کیک موس شکلاتی سه لایه به روشی آسان

به گزارش وبلاگ صبوحا، کیک یکی از اصلی ترین تکه های هر پازل خوشبختی مثل تولد یا دورهمی محبت آمیز است. اما اگر بخواهید یک کیک مناسب تولد داشته باشید، کیک های خوشمزه و زیبایی مثل کیک موس شکلاتی یا چیز کیک شکلاتی بهترین گزینه است.

طرز تهیه کیک موس شکلاتی سه لایه به روشی آسان

کیک موس شکلاتی ما از سه لایه تشکیل شده است؛ لایه اول شامل لایه کیک شکلاتی ساده و لایه دوم شامل موس شکلاتی صاف و خامه ای و لایه سوم هم پوششی از شکلات است. پس با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه کیک موس شکلاتی به شکل کافی شاپی آن را با هم مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک موس شکلاتی

  • آرد چند منظوره یک دوم پیمانه
  • شکر هشت قاشق غذاخوری
  • روغن یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ یک عدد
  • وانیل دو قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • آب یک دوم پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • شیر یک چهارم پیمانه
  • شکلات یا چیپس شکلات 150 گرم
  • خامه 200 گرم
  • پودر قند دو قاشق غذاخوری
  • کره یک چهارم پیمانه

مراحل تهیه کیک موس شکلاتی

1- موس شکلات یکی از لایه های خوشمزه کیک موس شکلاتی

اولین مرحله از تهیه کیک موس شکلاتی این است که لایه موس کیک را آماده کنید، برای این کار ابتدا دو قاشق پودر کاکائو و نصف پیمانه آب داغ را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

چیپس های شکلات را در مایکروویو یا به روش بن ماری (ذوب کردن شکلات با حرارت غیرمستقیم یعنی روی حرارت بخار کتری) ذوب کنید. مخلوط پودر کاکائو را به شکلات ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. اجازه دهید تا هم دمای اتاق شود.

حالا خامه و چهار قاشق شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن هم بزنید تا کاملا سفت شود. سپس شکلات خنک شده را اضافه کنید و مخلوط را به آرامی هم بزنید تا ترکیب شود و در نهایت مخلوط را در یخچال بگذارید تا آماده استفاده شود.

2- کیک، اولین لایه موس شکلاتی

برای پخت کیک شکلاتی لازم برای کیک موس شکلاتی باید چهار قاشق شکر باقیمانده، یک دوم پیمانه آرد، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و بیکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و سپس یک عدد تخم مرغ، نصف شیر، یک چهارم پیمانه روغن و وانیل را هم به باقی مواد اضافه کنید و سپس همه مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا در هم مخلوط شوند.

در نهایت مخلوط آماده شده را در قالب مدنظرتان که از قبل خوب چربش کرده اید و داخلش را کاغذ روغنی گذاشته اید، بریزید و مواد را هموار کنید. حالا اجازه دهید کیک در دمای 176 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 35 دقیقه، یا تا زمانی که خلال دندان از داخل آن تمیز بیرون بیاید، بپزید.

وقتی کیکتان پخت اجازه دهید خنک شود سپس با کمک یک چاقوی مناسب از قالب خارج کنید و گوشه ای بگذارید.

نکته مهم: اگر نمی خواهید کیک را خودتان درست کنید، می توانید از مخلوط کیک آماده موجود در بازار استفاده کنید و به این ترتیب از مخلوط کردن مواد و هم زدن آنها خود را خلاص کنید.

3- لایه های اول کیک را روی هم قرار دهید

اولین لایه کیک موس شکلاتی که حالا آماده است و خوب خنک شده یعنی کیک ساده را در قالبی مناسب قرار دهید سپس روی آن را با لایه موس بپوشانید و صاف کنید.

کیک را به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شده و شکل بگیرد.

3- تهیه گاناش یا روکش شکلاتی، آخرین لایه این کیک خوشمزه

باقیمانده شیر، کاکائو و کره را در یک قابلمه میانه با هم ترکیب کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس از روی حرارت بردارید. بعد از این که مواد بالا خوب با هم مخلوط شدند، پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی مخلوط کنید تا گلوله ها از بین بروند.

حالا مخلوط آماده شده را حداقل 15-20 دقیقه کناری بگذارید تا سرد شود، فقط گاهی اوقات مخلوط را هم بزنید. مطمئن شوید که این مخلوط به مقدار کافی خنک شده باشد، طوری که آنقدر نرم باشد که همچنان قابل ریختن باشد، اما در عین حال آنقدر هم گرم باشد که موس و کیکتان را از هم نپاشد.

نکته حرفه ای: تکه های کاغذ روغنی را دور تا دور آن قرار دهید و به آرامی زیر لبه های کیک قرار دهید تا وقتی که می چکد، یخ زدگی آن را بگیرد. من معمولاً فقط فراستینگ را به آرامی می ریزم و همانطور که از کناره های کیک پایین می آید آن را می گیرم و آن را در امتداد کناره های کیک صاف می کنم.

4- مرحله نهایی؛ ریختن لایه گاناش روی دو لایه کیک ساده و موس

در آخرین مرحله از تهیه کیک موس شکلاتی، دو لایه قبلی را از یخچال خارج کنید و سپس لایه گاناش آماده شده و خوب سرد شده را روی آن بریزید و مجدد قالب را داخل یخچال بگذارید تا خنک و آماده سرو شود.

بعد از حدود 4 ساعت می توانید کیک موس شکلاتی خوشمزه تان را از یخچال در آورده و از قالب خارج کنید. روی این کیک خوشمزه را می توانید با چیپس شکلات یا خرده شکلات تزئین کنید. کیک شما آماده است. نوش جان!

نکات کلیدی که باید در مورد طرز تهیه کیک موس شکلاتی بدانید

تهیه کیک موس شکلاتی هم درست مثل تهیه باقی کیک ها نکاتی دارد که خوب است آنها را بدانید.

کیک موس شکلاتی کلاسیک نوعی کیک است که در موس آن تخم مرغ (سفیده تخم مرغ) به صورت خام در موس استفاده می شد اما در طرز تهیه این کیک ما تخم مرغ را حذف کردیم تا کیک شما سالم تر باشد.

نکاتی در مورد موس

  • موس شکلاتی که برای این کیک درست می کنید را می توانید تا 5 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. فقط این را به خاطر داشته باشید که بافت کیک همان روز بهتر است.
  • خامه این کیک بهتر است خامه قنادی باشد اما اگر خامه قنادی در دسترستان نیست می توانید از خامه صبحانه استفاده کنید.

نکاتی در مورد کیک ساده

کیک ساده که مناسب همه نوع کیک چند لایه است را می توان از قبل درست کرد و در یخچال گذاشت تا در زمان مورد نیاز برای پخت کیک موس شکلاتی از آن استفاده کرد. فقط حواستان باشد که پس از پخت، حتما کیک را کاملا خنک کنید و سپس آن را در یک نایلون دو لایه بپیچید و سپس در کیسه فریزر قرار دهید و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

نکاتی برای تزئین کیک موس شکلاتی

  • لایه سوم این کیک یعنی گاناش حکم تزئین این کیک را دارد اما نکته مهم این است که گاناش را قبل از ریختن روی دو لایه کیک ساده و موس، به درستی خنک کرده باشید. می توانید با قیف های مناسب آشپزی گاناش را به شکل شکوفه روی کیک بریزید.
  • حتی می توانید برای تزئین از انواع میوه مثل آلبالو یا کمپوت آن استفاده کنید.
  • چیپس شکلات یا خرده شکلات هم گزینه خوبی برای تزئین این کیک خوشمزه است.
  • خامه زده شده هم یکی دیگر از گزینه های مناسب تزئین این کیک است.

موس کیک شکلاتی را تا چند وقت می توان در یخچال نگهداری کرد؟

این کیک را می توانید تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

آیا می توان برای تهیه کیک موس، از کیک آماده استفاده کرد؟

بله. اگر زمان کافی ندارید می توانید از پودر کیک آماده برای تهیه لایه کیک استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کیک موس شکلاتی سه لایه به روشی آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک موس شکلاتی سه لایه به روشی آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید