پرداخت 280 میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ صبوحا، مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 280 میلیارد ریال اعتبار در قالب دامدار کارت به دامداران این شهرستان اختصاص یافته است.

پرداخت 280 میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین خراسان رضوی

علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این کارت با هدف تسهیل بخشی از مشکل نقدینگی در واحد های تولیدی دامی در سه نوع 100، 200 و 500 میلیون ریال، با سود 11 درصد و بازپرداخت یک ساله اعطا می گردد.

او اضافه کرد: در مرحله نخست، دامدارکارت به دامداری های کوچک روستایی دارای پروانه صنفی و بدون پروانه اعطا می گردد و دامدار های دارای پروانه صنعتی شامل این طرح نمی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: اعتبار دامدارکارت در سطح کشور شناور است و هدف ما جذب این سهمیه و کوشش برای اختصاص سهمیه تازه است.

قارزی بیان نمود: این نوع تسهیلات یکی از برترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار دامداران و خرید به موقع آذوقه به شمار می آید.

او توضیح داد: جوین 140 هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین دارد که با توجه به شرایط خشکی زمین و نبود مرتع، تمامی دامداران متقاضی دریافت این تسهیلات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین تاکید نمود: نبود سرمایه اقتصادی برای خرید خوراک دام دامداران موجب تمایل آنان به فروش دام ها، به ویژه دام های مولد به خارج از استان شده است که این امر بر تعادل امنیت غذایی منطقه تاثیر خواهد گذاشت و ارائه این تسهیلات برای مدیریت این مسائل است.

وبلاگ صبوحا خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرداخت 280 میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 280 میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید