نکته هایی برای سلامت بیشتر

به گزارش وبلاگ صبوحا، محققان امریکایی می گویند زنان هر چه بیشتر بنشینند عمرشان کوتاه تر می گردد. خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از محققان که در مجله آمریکایی Epidemiologyبه چاپ رسیده است اسم نموده، بین ساعات نشستن طول عمر ارتباط مستقیمی وجود دارد. محققان طی 14سال 123هزار و 216نفر را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند زنانی که بیش از 6

نکته هایی برای سلامت بیشتر

نکته هایی برای سلامت بیشتر

زنان هرچه بیشتر بنشینند، عمرشان کوتاه تر می گردد

محققان امریکایی می گویند زنان هر چه بیشتر بنشینند عمرشان کوتاه تر می گردد. خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از محققان که در مجله آمریکایی Epidemiologyبه چاپ رسیده است اسم نموده، بین ساعات نشستن طول عمر ارتباط مستقیمی وجود دارد. محققان طی 14سال 123هزار و 216نفر را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند زنانی که بیش از 6ساعت در روز را می نشینند 40درصد احتمال مرگ زودهنگام شان بیشتر از کسانی است که تنها 3ساعت از وقت شان را در روز نشسته می گذرانند. البته این اندازه در مردان کمتر و حدود17درصد است. بعلاوه آنالیز ها نشان داده احتمال مرگ زود هنگام در افرادی که نه تنها برای طولانی مدت نشسته هستند بلکه عادت به ورزش کردن هم ندارند در زنان 94درصد و در مردان48درصد است. به عقیده محققان ورزش نکردن و برای طولانی مدت در شرایط نشسته بودند می تواند عوارض متابولیکی شدیدی داشته و به طور مثال فزونی گلیسیرید، کلسترول، قند، فشارخون و لپتین اثر گذاشته و سبب چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سایر ناراحتی های حاد گردد.

تغذیه نوزادان کمتر از 7ماه با آب قند، چای و سوپ موجب سوء تغذیه در آنها می گردد

همه بچه ها از بدو تولد تا 7 ماهگی تنها می توانند از شیر مادر استفاده نمایند و نباید با خوراندن آب قند، چای، سوپ و یا حتی آب میوه آنها را با سوء تغذیه روبرو کرد. دکتر علیرضا میرزایی گفت؛ چای موجب ایجاد کم خونی در بچه ها می گردد و بیسکوئیت هم پس از سبوس گیری عاری از ویتامین های مورد احتیاج برای رشد نوزادان خواهد بود. وی با تاکید براینکه بیسکوئیت با ترکیبات آرد گندم نباید به بچه ها کمتر از 7ماه داده گردد؛ گفت:عوارض مصرف این خوراکی برای بچه ها 3و4ماهه می تواند به شکل آلرژی به گندم و اسهال های مزمن خودنمایی کند. دکتر میرزایی تاکید نمود: کاهش مصرف شیر مادر برای بچه ها منجر به سوء تغذیه می گردد و با عوارضی همانند کم خونی همراه خواهد بود غذاهای بزرگسالان دارای میزان متناوبی نمک و ادویه است که مصرف آن برای بچه ها کمتر از 2سال بسیار مضر است. وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مصرف نمک برای بچه ها 4تا5ماهه موجب احتباس آب و املاح می گردد و به علت آن که کلیه این بچه ها هنوز امکان دفع نمک را ندارد عوارضی را در ناتوانی کلیه برای آنها ایجاد خواهد نمود. بعلاوه روده بچه ها کمتر از 2سال هم توانایی فراوانی در جذب مواد مختلف دارد که پس از مصرف ادویه به سرعت وارد خون آنها می گردد و با تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ترشح و حساسیت خواهد شد.

مراقب آمپول های بوتاکس فراوری چین باشید

یک متخصص پوست و مو و زیبایی در مورد آمپول های بوتاکس غیر استاندارد گفت:بسیاری ازآمپول های بوتاکس از طریق کشور چین و غیراستاندارد و با مارک کانادا فراوری و در بازار عرضه می شوند که تزریق آن عوارض گوناگونی نظیر حساسیت شدید به همراه خواهد داشت.دکتر سعید کشاورز گفت:بوتاکس معمولاً برای فلج کردن عضلات و درمان چین و چروک خط ابرو، پیشانی و کنار چشم به کار می رود و بعد از 3تا6ماه با از بین رفتن اثرش به تزریق مجدد احتیاج دارد. وی اضافه کرد:عوارض تزریق بوتاکس بسیار نادر است و با دوبینی و اختلالات عصبی همراه است ولی ماندگاری طولانی ندارد البته تزریق این دارو نزدیک چشم باعث افتادگی پلک به مدت چند هفته می گردد. این متخصص پوست و مو و زیبایی با بیان اینکه، بوتاکس برای درمان خطوط خنده از بینی تا لب کاربردی ندارد توضیح داد:یکی دیگر از موارد درمانی بوتاکس رفع تعریق زیاد کف دست، بغل پا و زیر بغل است که عارضه خاصی ندارد ولی با درد شدید و احساس ضعف عضلانی به مدت کوتاه همراه می باشد.کشاورز گفت:انتهای اعصاب ماده ای ترشح می نماید که غدد مترشحه عرق را وادار به فعالیت می نمایند که در برخی افراد به علت عرق کردن زیاد کف دستشان مدام خیس است .وی ادامه داد:تزریق بوتاکس با تأثیر بر روی اعصاب مربوطه از تعریق جلوگیری می نماید و مشکل فرد رفع می گردد ولی بعد از 3 الی6ماه اثر آن از بین می رود و سم تجزیه شده و باید تزریق مجدد صورت گیرد.

چای از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می نماید

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت:مصرف چای به علت داشتن اگزالات از تشکیل سنگ کلیه کلسیمی جلوگیری می نماید. این متخصص تغذیه اضافه کرد: اگزالات بالا در ادرار یک عامل خطر برای تشکیل سنگ های اگزالات کلسیمی است.

وی گفت:چای یک منبع اگزالات محسوب می گردد البته اگزالات موجود در چای از نوع محلول است. نوع نامحلول آن به طور عمده با کلسیم ترکیب می گردد و در برگ های چای به جای مانده و وارد عصاره چای نمی گردد. از سوی دیگر دریافت روزانه اگزالات از طریق چای در مقایسه با اگزالات محلول از غذای معمول بسیار کمتر است. این متخصص تغذیه اضافه کرد:به کسانی که مستعد تشکیل سنگ های کلسیمی هستند به خصوص از نوع اگزالات بالا توصیه می گردد که در حد معمول چای سبز یا سیاه مصرف می نمایند. صفوی گفت:مصرف همزمان چای سیاه برمنابع آهن غیرهم 79 تا 94درصد تأثیر منفی می گذارد اما تأثیری بر منابع آهن همموجود در گوشت ندارد با این حال برای پیشگیری از اثرات منفی چای برجذب آهن و ایجاد کم خونی نباید چای را بعد از وعده غذایی مصرف کرد.

جرم گوش را پاک نکنید

ترشحات گوش خارجی که به آن جرم گوش گفته می گردد(البته به آن واکس گوش هم می گویند که شاید کمترشنیده باشید)طبیعی و البته ضروری هستند. این ماده زرد رنگ و چسبناک که به نظر بی اهمیت می رسد، وظایفی برعهده دارد؛ نخست آنکه این ماده از گوش محافظت می نماید. بعلاوه وجود این ترشحات برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها مفید است. جرم گوش به صورت طبیعی و خود به خود به سمت بیرون رانده می گردد اما گاهی ترشح بیش از حد آن ممکن است موجب انسداد گوش گردد. این حالت زمانی رخ می دهد که جرم در گوش ما انباشته شده و به قدری سخت گردد که به صورت طبیعی خارج شدن آن سخت باشد. هنوز تعیین نشده که چرا فقط برخی ازافراد تجمع جرم گوش را تجربه می نمایند یا چرا این مشکل تنها در یک گوش روی می دهد. اگر جرم در گوش تجمع کند، گوش درد، احساس پری گوش، وزوز و کاهش شنوایی در گوش مبتلا، از جمله علائم مورد انتظار هستند. زمانی که متوجه علائم انسداد جرم گوش شدید، حتماً با پزشک خود دراین زمینه مشورت کنید. شاید فکرکنید که خودتان می توانید راه حلی پیدا کنید، اما بدانید که مراجعه به پزشک در این مواقع ضروری و مطمئن ترین راه است؛ چرا که این علائم و نشانه ها می توانند نشانه ای از مشکل های دیگری در گوش هم باشند. انسداد از طریق جرم گوش اغلب زمانی رخ می دهد که مردم خودشان می خواهند گوش خود را با استفاده از گوش پاک کن یا سایر لوازم تمیز نمایند. این کار به جای خارج کردن جرم گوش، آن را به قسمت های عمیق تر برده و فشرده می سازد. پس در صورت بروز مشکل حتماً با پزشک مشورت کنید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که پوست مجرای گوش بسیار حساس و آسیب پذیر است و به راحتی صدمه می بیند؛ پس هیچ وسیله ای را نباید داخل گوش فرو کرد.

منبع:نشریه دنیای زنان، شماره62

منبع: راسخون

به "نکته هایی برای سلامت بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته هایی برای سلامت بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید