تاکید وزارت میراث فرهنگی بر افزایش مبادی فروش صنایع دستی

به گزارش وبلاگ صبوحا، خبرنگاران/البرز معاون صنایع دستی کشور گفت: مقرر شد کاروانسرای شاه عباسی به عنوان نخستین بازارچه صنایع دستی استان به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

تاکید وزارت میراث فرهنگی بر افزایش مبادی فروش صنایع دستی

به گزارش وبلاگ صبوحا، پویا محمودیان روز پنجشنبه چهارم فروردین ماه 1401 در سفر به استان البرز ضمن تجلیل از کوشش های شبانه روزی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر این استان، از نحوه خدمات رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و گردشگران نوروزی، جاذبه های گردشگری و نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی البرز بازدید کرد.

وی اضافه نمود: استان البرز به عنوان استانی مهاجرپذیر دارای تعدد اقوام است بنابراین گوناگونی و تنوع صنایع دستی را در خود جای داده است.

محمودیان با اشاره به کارگاه گردی به عنوان یکی از توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه صنایع دستی استان البرز، بیان نمود: کارگاه گردی به عنوان شروع گردشگری هنری در این استان می تواند جاذبه های زیادی برای گردشگران و صنعتگران به ویژه جوانان هنرمند علاقمند به حوزه صنایع دستی ایجاد کند.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: استان البرز به عنوان استانی که کارگاه گردی در آن معنا پیدا می نماید می تواند یکی از استان های مورد توجه معاونت صنایع دستی قرار گیرد و جاذبه های زیادی برای گردشگران و هنرمندان صنایع دستی داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی کشور مبنی بر افزایش رشد مبادی فروش صنایع دستی، یادآورشد: با توجه به اینکه استان البرز بازارچه دائمی صنایع دستی در شان و در خور صنایع دستی ندارد که یکی از انتظارات صنعتگران و هنرمندان این استان نیز است، مقرر شد کاروانسرای شاه عباسی به عنوان نخستین بازارچه صنایع دستی استان به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمودیان خاطر نشان کرد: بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی به عنوان نخستین بازارچه صنایع دستی استان در راستای شعار سال جاری که سال فراوری؛ دانش بنیاد، اشتغال آفرین نامگذاری شده می تواند بر تحقق اهداف مدنظر حوزه صنایع دستی تاثیر بسیاری بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید وزارت میراث فرهنگی بر افزایش مبادی فروش صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزارت میراث فرهنگی بر افزایش مبادی فروش صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید