زنجان با کوشش صنعتگران به شهر جهانی ملیله تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ صبوحا، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:زنجان در صنعت ملیله کاری و صنایع دستی یکی از مطرح ترین استان هاست.

زنجان با کوشش صنعتگران به شهر جهانی ملیله تبدیل شده است

صفوی گفت: مجموعه های مختلفی در جهانی شدن شهر جهانی زنجان تأثیر داشتند که ارگان های دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع دستی در این مهم سهم بسزایی دارند.

او ادامه داد: زنجان در صنعت ملیله کاری و صنایع دستی یکی از مطرح ترین استان هاست که قطعاً حضور و کوشش هنرمندان بی نظیر مؤید این ادعا است؛ بنابراین باید بیشتر برای معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه کرد: تمام کوششمان را برای تشکیل انجمن صنعتگران رشته ملیله کاری خواهیم داد و بازارچه ویژه برای هنرمندان رشته ملیله کاری ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: رونق صنایع دستی و ملیله زنجان احتیاجمند حمایت است و باید این حوزه استان را به شکلی متحول کنیم که هم هنرمندان بیشتر کوشش نمایند و هم ما یاری کنیم که در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها راستا هموار گردد و اعضای اصلی دبیرخانه شهر جهانی ملیله باید صنعتگران و پیشکسوتان این رشته باشند تا تمامی مصوبات را پیگیری نمایند.

صفوی گفت: فروش صنایع دستی موتور محرک فراوری است و باید پذیرفت رونق این محصولات در گرو پاسخ به احتیاج و خواست جامعه و نوآوری در فراوری به منظور جذب مخاطب است و هنرمندان باید کوشش نمایند که این هنر زیبنده ایرانی را کاربردی تر فراوری نمایند.

او ادامه داد: هنرمندان برای تأمین و تضمین بازار فروش خود و پاسخ به احتیاج علاقه مندان صنایع دستی در فراوریات باید از علم روز به ویژه در حوزه بازاریابی و بسته بندی محصولات استفاده نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: امیدوارم علاوه بر شهر جهانی ملیله بتوانیم عنوان شهر جهانی صنایع دستی فلزی را در آینده نزدیک کسب کنیم.

وبلاگ صبوحا زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنجان با کوشش صنعتگران به شهر جهانی ملیله تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان با کوشش صنعتگران به شهر جهانی ملیله تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید