پهپاد خورشیدی که اینترنت LTE می دهد

به گزارش وبلاگ صبوحا، شاید بالون های اینترنتی را دیده باشید ولی قطعا پهپادهای اینترنتی تازگی دارند.

پهپاد خورشیدی که اینترنت LTE می دهد

شرکت آلفابت (مادر گوگل) به همکاری شرکت سافت بانک یک پهپاد خورشیدی ساختند که می تواند در آسمان پرواز و اینترنت 4G LTE برای آن منطقه فراهم کند.

اولین پرواز آزمایشی این پهپاد با پیروزیت اجرا شده و امکان استفاده از یک اتصال پایدار اینترنت پر سرعت برای استریم فیلم و تماس ویدئویی فراهم شد. دو کاربر یکی در امریکا و دیگری در ژاپن پیروز شدند با هم یک تماس ویدئویی با کیفیت برقرار نمایند.

این پهپاد در استراتوسفر پرواز می نماید و فاصله آن از سطح زمین تقریبا 19 کیلومتر است. منبع تغذیه این پهپاد انرژی خورشیدی است و تمام سطح آن با پنل های خورشیدی پوشانده شده است. پنل های خورشیدی، انرژی خورشید را به منبع تغذیه ها می دهند تا سان گلایدر به پرواز خود ادامه دهد.

پهپاد ساخته شده توسط دو شرکت آلفابت و سافت بانک، شکلی شبیه به یک بال عظیم دارد. طول این بال به 78 متر می رسد و از 10 پروانه برای پرواز آن استفاده شده است.

حداکثر سرعت این پهپاد به 110 کیلومتر بر ساعت می رسد. این سان گلایدر بیشتر روی دوام و پایداری برقراری لینک اینترنت با زمین تمرکز دارد و نمی خواهد رکورد سرعت پهپادها را بشکند. همین طور، به گونه ای ساخته شده که در انواع شرایط محیطی به کار خود ادامه دهد.

این پهپاد خودران است و در منطقه استراتوسفر سعی می نماید یک پرواز پایدار انجام دهد.

برج های سلولی هوایی

برای اولین بار است که شاهد به پرواز درآمدن یک پهپاد و سان گلایدر برای ارائه اینترنت پرسرعت به ساکنان زمین هستیم. دلیل آن هم برج های سلولی هوایی هستند که نسبت به برج های سلولی زمینی مزیت های ویژه ای دارند.

برج های سلولی هوایی می توانند مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهند؛ قابلیت انتقال از یک منطقه به منطقه دیگری را دارند و هیچ گونه مانعی بر سر راه آن ها برای انتشار امواج رادیویی نیست.

سال ها است که شرکت های عظیم فناوری جهان از جمله آلفابت دارند روی برج های سلولی هوابرد کار می نمایند تا بتوانند یک اینترنت پر سرعت و با پوشش گسترده برای مناطقی از زمین فراهم نمایند.

برج های سلولی هوابرد نه دردسرها، هزینه ها و مسائل ماهواره های اینترنتی را دارند و نه محدودیت های دکل های مخابراتی زمینی. به همین دلیل مورد توجه ویژه شرکت های مخابراتی هستند.

سال 2017 را باید به نام اینترنت LTE یک گیگابیت یا Gigabit LTE بشناسیم. شرکت کوالکام با عرضه تراشه مجتمع اسنپدراگون 835 و مودم LTE…

منبع: شبکه چی

به "پهپاد خورشیدی که اینترنت LTE می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپاد خورشیدی که اینترنت LTE می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید