حمایت از استارت آپ هایی که باعث رونق کسب و کار شوند
به گزارش وبلاگ صبوحا، به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال امروز در نشست خبری تحت عنوان معرفی برنامه های حمایتی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: با توجه به اینکه بسیاری از استارت آپ های شرکت های دانش بنیان و فعالان در حوزه دیجیتال پیش از شیوع کرونا وارد عرصه عمل شده بودند ولی به دلایلی نتوانستند کسب و کار خود را توسعه دهند، در صدد برآمدیم تا در این زمان که ویروس کرونا شیوع پیدا نموده، کسب و کارهای آنها را رونق دهیم.
محمدی با بیان اینکه بعضی از کسب و کارهای سنتی به واسطه شیوع کرونا دچار رکود شده اند، گفت: توجه به استارت آپ ها و شرکت های حوزه آنلاین می تواند باعث رونق بعضی از کسب و کارها گردد.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال اعلام کرد: ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در توسعه خدمات آنلاین در دوران قرنطینه پویشی تحت عنوان کرونا پلاس را طراحی کردیم تا بتوانیم باعث تقویت کسب و کارهای فعال و غیر فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال شویم.
وی با اشاره به اهداف این پویش توضیح داد: شناسایی ظرفیت های استارت آپی در حوزه آنلاین، یاری به ایجاد زیرساخت ها و معرفی این ظرفیت های استارت آپی به جامعه از اهداف این پویش محسوب می گردد.
محمدی ادامه داد: همچنین بازارسازی و یاری به شبکه سازی و همکاری بین فعالان این عرصه از جمله اهداف این پویش به شمار می رود.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با تأکید بر اینکه 9 حوزه در این پویش مدنظر قرار گرفته است، اعلام کرد: حوزه سلامت، ورزش، آموزش، فراوری محتوا، حمل و نقل، توریسم، سودآوری اجتماعی، ایده ها و ابتکارات فناورانه فروشگاه های فعال 9 حوزه مهم ستاد در پویش کرونا محسوب می گردد.
وی در مورد هر یک از این حوزه ها شرح داد و گفت: یکی از موضوعات مهم سلامت جسمانی و ورزش در دوران قرنطینه است که می توان با استفاده از برنامه هایی نظارت آنلاین به ورزش های مردم در خانه داشت که این اقدام توسط استارت آپ ها می تواند صورت گیرد. همچنین تعامل بین باشگاه ها و مربیان از دیگر مواردی است که می تواند به واسطه استارت آپ ها اجرایی گردد.
وی اضافه نمود: در حوزه آموزش تمرکز در آموزش مدارس تحت عنوان مدارس آنلاین است که استارت آپ ها می توانند در این زمینه ایده های خود را مطرح نمایند.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در مورد حوزه سرگرمی و جهانگرد، گفت: استفاده از تورهای مجازی، استفاده از بازی های سرگرم نماینده با محتوای آموزشی در این حوزه مدنظر است.
محمدی در مورد حوزه اولویت دار فراوری محتوا گفت: در این بخش به ارائه راه چاره های کسب و کار در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما، آموزش و ارائه خدمات در راستای ارائه محتوا مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نوآوری اجتماعی از دیگر حوزه های پویش کرونا پلاس محسوب می گردد؛ فروشگاه های آنلاین با هدف ارائه تخصیص در فروشگاه ها با هدف خرید آنلاین و حمل و نقل آنلاین از دیگر حوزه های این پویش به شمار می فرایند.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد: در بخش ایده های فناورانه نیز تمرکز بر فناوری های هوشمند سازی است که استارت آپ ها می توانند ایده های خود را در این زمینه ارائه نمایند.
محمدی با بیان اینکه استارت آپ ها و شرکت های فعال می توانند ایده های خود را در این 9 حوزه اولویت دار به معاونت علمی معرفی نمایند، تأکید کرد: ما در معاونت علمی و ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از این استارت آپ ها حمایت های لازم را به عمل می آوریم تا مسائل در دوران قرنطینه به واسطه آنها مرتفع گردد.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه حمایت های ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در 5 محور خواهد بود، گفت: یاری به تسهیل در فرآیند دانش بنیان شدن، حمایت های اقتصادی مستقیم از جمله وام با بهره کم، برطرف موانع قانونی و حقوقی و یاری به تعامل استارت آپ ها برای تبلیغات، یاری به تأمین زیرساخت های فیزیکی مانند سرور یا شبکه سازی بین استارت آپ های مختلف از جمله حمایت های این ستاد از طرح های استارت آپ ها در حوزه های اولویت دار هستند.
وی با بیان اینکه طی دو الی سه هفته استارت آپ ها می توانند ایده ها و طرح های خود را به وسیله معاونت علمی به ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معرفی نمایند، گفت: طرح ها بعد از ارزیابی در معاونت علمی انتخاب می شوند و زیرساخت ها برای حمایت از آنها فراهم خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر