رشد 40 درصدی استفاده از واتس اپ پس از عالم گیری کرونا
به گزارش وبلاگ صبوحا، چندان عجیب و دور از ذهن نیست که نرخ استفاده از شبکه های اجتماعی در نتیجه بحران کرونا، افزایش محسوسی یافته است، زیرا کاربران بیشتری برای ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران خود از روش های انلاین استفاده می نمایند. اکنون، داده های جدید از شرکت مشاوره Kantar نشان می دهد که بعضی از برنامه ها از شیوع کرونا سود می برند. طبق نظرسنجی بیش از 25000 در کاربر در 30 جامعه مختلف که از 14 تا 24 مارس اجرا شده است، واتس اپ بین سایر شبکه های اجتماعی از بالاترین نرخ سود در سایه شیوع کرونا برخوردار شده است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به طور کلی، واتس اپ، محبوب ترین اپلیکیشن زیرمجموعه فیس بوک شاهد افزایش 40 درصدی مصرف بوده است. جالب است بدانید این افزایش استفاده در روز های نخست شیوع حدود 27 درصد و در مراحل میانی به 41 درصد رشد رسیده است. جالب است بدانید این رقم میانگین است و نرخ استفاده در بعضی کشور ها به رقم بالای 50 درصد رسیده است. به عنوان مثال، استفاده از واتس اپ در اسپانیا 76 ٪ افزایش داشته است.
این مطالعه همچنین نشان داد که در تمام سیستم عامل های پیغام رسانی، رشد استفاده در گروه سنی 18 تا 34 سال بیشتر از سایر گروه های سنی بوده است. علاوه بر این، واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام شاهد افزایش بالغ بر 40 درصدی استفاده بودند. به طور کلی، استفاده از فیس بوک 37 درصد افزایش یافته است، در حالی که برنامه های شبکه های اجتماعی محلی چین شاهد افزایش 58 درصدی کاربرد ها بودند.
علی رغم این دستاوردها، کاربران گزارش دادند که آن ها به اخبار شبکه های اجتماعی برای آنالیز شرایط شیوع کرونا اعتماد ندارند و کانال های خبری ملی و وب سایت های سازمان های دولتی از سوی بعضی از کاربران گزینه های بهتری در نظر گرفته شده اند و 58 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی، از شبکه های خبری رسمی به عنوان منابع قابل اعتماد یاد کردند. در حالی که تنها 11 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی خبر های این پلتفرم ها را قابل اعتماد می دانستند. جالب است بدانید فیس بوک اخیرا مدعی شده که زمان مکالمه های گروهی (سه نفر یا بیشتر) در طی یک ماه گذشته بیش از 1000 درصد افزایش یافته است.
منبع: انتخاب