بلوجونیور، اولین قدم برای استقلال مالی فرزندم

به گزارش وبلاگ صبوحا، محصول ویژه بلوبانک و مزیت های آن

شهریور ماه سال جاری تولد 10 سالگی پسرم بود و بالاخره هدیه ویژه و ماندگاری که از مدت ها پیش در نظر گرفته بودم را به او اهدا کردم. تقریبا از زمانی که پسرم وارد سنین پنج، شش سالگی شد، آموزش مفاهیم مالی مثل ارزش پول و پس انداز و روش صحیح یاد دادن آن به یکی از دغدغه های ذهنی مهم من تبدیل شد.

بلوجونیور، اولین قدم برای استقلال مالی فرزندم

با اینکه بسیاری تصور می نمایند نباید در آموزش مفاهیم مالی به کودک خود عجله نمایند اما واقعیت این است که بچه ها از سنین پنج تا هفت سالگی می توانند مفاهیم ساده و ابتدایی مربوط به پول را یاد بگیرند و کم کم برای مسئولیت های بیشتر آماده شوند.

برای همین من از همان سنین شش، هفت سالگی با پسرم در خصوص حفظ پول و ارزش آن صحبت می کردم و این اجازه را می دادم تا گاهی اوقات حتی خریدهای فروشگاه را پرداخت کند. بعلاوه به ازای کارهای خوبی که در خانه انجام می داد، پاداش های مالی به وی اهدا می کردم تا در قلک خود پس انداز کند.

این روند اما پس از آشنایی من با پدیده ای به نام بلوجونیور به کل تغییر کرد. بلوجونیور، یکی از قابلیت های بلوبانک است که به عنوان کارت بانکی ویژه بچه ها 7 تا 14 سال عمل می نماید.

وقتی قابلیت های بلوجونیور را می خواندم، متوجه شدم که هر آنچه برای آموزش سواد مالی به فرزندم احتیاج دارم در بلوجونیور طراحی شده. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا برای کادوی تولد 10 سالگی فرزندم یکی از کارت های بلوجونیور را به او هدیه دهم. از آن موقع تا به حال سه ماه گذشته و در این مدت اتفاقات و پیشرفت های قابل توجه ای را مشاهده کردم.

پول

آموزش مفاهیم مالی مثل پول و پس انداز کردن معمولا در مدارس یا مهدکودک ها رخ نمی دهد و این وظیفه والدین است که به تدریج این مسائل را به فرزند خود آموزش دهند. به همین دلیل والدین در پی راهکار های زیادی می گردند تا برترین روش آموزش سواد مالی به بچه ها خود را بیابند. برای من این جست وجوها تنها پس از یافتن بلوجونیور به سرانجام رسید.

من از چند ماه قبل در بلوبانک حساب باز نموده بودم، به همین دلیل احتیاجی به انجام کار خاصی نداشتم و فقط کافی بود تا اپلیکیشن بلوجونیور را در گوشی خودم و پسرم نصب کنم. بعد از باز کردن بلوجونیور وارد فضای مشابه اما ساده تری نسبت به اپلیکیشن بلوبانک می شوید. پس از وارد کردن معینات پسرم، حساب بانکی مخصوص او هم ساخته شد و تنها طی چند روز توانستم کارت بلوجونیور را با طراحی شاد و جذابی دریافت کنم. همه این مراحل در حالی رخ داد که احتیاجی به مراجعه حضوری در شعبه یا مکانی نداشتم و تمامی آن به شکل آنلاین و تنها به وسیله اپلیکیشن بلوجونیور انجام شد.

با داشتن بلوجونیور، بچه ها مراحل مهمی از زندگی خود مثل مسئولیت پذیری، استقلال مالی و… را در حالی آغاز می نمایند که والدین گام به گام و در تمامی مراحل بر کارهای آنها نظارت دارند و مراقب هستند.

پاداش

دادن پاداش به بچه ها در ازای کارهای خوبی که انجام می دهند علاوه بر استمرار این کارهای مثبت به آموزش ارزش پول و اهمیت حفظ آن به بچه ها هم یاری می نماید. در اپلیکیشن بلوجونیور، برای راحتی هر چه بیشتر والدین گزینه ای به نام پاداش طراحی شده که به وسیله آن پدر یا مادر می تواند برای هر فعالیت مثبت فرزند خود پاداشی را در نظر بگیرد. من برای فرزندم، پاداشی 10 هزار تومانی در نظر گرفتم تا هر روز اتاق خواب خود را پیش از رفتن به مدرسه مرتب کند. فرزند من پس از مرتب کردن اتاق به اپلیکیشن بلوجونیور مراجعه نموده و من را از انجام فعالیت آگاه می نماید. بعد از آن من با رفتن به اتاق و تماشا مرتب بودن آن به بخش مربوطه در اپلیکیشن بلوجونیور می روم و با تایید نهایی مبلغی که معین کردم به صورت اتوماتیک به حساب فرزندم واریز می گردد. برای هر پاداش هم می توانم امتیازی را لحاظ کنم تا فرزندم از کیفیت انجام کار خود آگاه شده و برای بهتر شدن آن کوشش کند.

این پاداش ها عناوین مختلفی می تواند داشته باشد مثلا انجام تکالیف، تمیز بودن اتاق، یاری کردن در کارهای خانه و… بهانه های خوبی است تا با دادن پاداش، روند مسئولیت پذیری بچه ها مان را تسریع و تسهیل کنیم.

پس انداز

سنین کودکی دورانی از زندگی است که بچه ها احتیاجها و خواسته های مختلفی پیدا می نمایند. آنها می خواهند اسباب بازی های نو و زیادی داشته باشند و به چیزهای متنوعی که می بینند، سریعا علاقه نشان داده و می خواهند که همه آنها را داشته باشند.

به جای دادن پاسخ های منفی پیاپی به بچه ها و نا امید کردن آنها، می توان از این خواسته ها به عنوان یک فرصت برای آموزش پس انداز و مزیت های آن به کودک بهره برد.

قلک، نام یکی از بخش های اپلیکیشن بلوجونیور است که آموزش این مساله را برای هر پدر و مادری به کاری آسان تبدیل می نماید. در این بخش می توان با تعریف یک هدف معین به وسیله والدین یا خود فرزند، فضایی را برای پس انداز خواسته های بچه ها مثل خرید اسباب بازی، خرید دوچرخه و… ایجاد کرد.

به یاری این بخش از بلوجونیور، بچه ها از سنین کودکی که به عنوان برترین سن یادگیری شناخته می گردد، با داشتن هدف و سختی ها و شیرینی های رسیدن به اهداف زندگی آشنا می شوند.

به لطف بلوجونیور، حالا پسر من کارت بانکی خودش را دارد و من می توانم تراکنش هایی که انجام می دهد را نظارت کنم، بعلاوه در طول هفته پاداش هایی که باید را دریافت می نماید تا به هدف هایی که در بخش قلک معین نموده، برسد.

بلوجونیور محصولی از بلوبانک است که به منظور آموزش مسائل ساده مالی به بچه ها طراحی شده تا آنها به مرور برای آشنایی با موضوعات پیچیده این حوزه آماده شوند.

بلوبانک، نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان است که اواخر سال 1398 فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به احتیاجهای بانکی هموطنان، به ویژه قشر جوان، آغاز کرد. این نئوبانک، با ارائه خدماتی تماما آنلاین و به وسیله اپلیکیشن، توانسته با نوآوری، سطح نوی از خدمات بانکی را به ایرانیان ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا نصب اپلیکیشن بلوبانک، لطفا به نشانی https://blubank.com مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن

به "بلوجونیور، اولین قدم برای استقلال مالی فرزندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوجونیور، اولین قدم برای استقلال مالی فرزندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید