بدهی 300 هزار میلیاردی دولت به نظام بانکی

به گزارش وبلاگ صبوحا، امروز (شنبه) مراسم رونمایی از سند راهبرد ها و سیاست های بخش بانکی با حضور وزیر امور مالی و دارایی در این وزارتخانه برگزار گردید.

بدهی 300 هزار میلیاردی دولت به نظام بانکی

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بدهی دولت به شبکه بانکی در این مراسم اظهار کرد: با توجه به تصویب نقشه راه غیرتورمی فقرزدا و نامگذاری سال جاری در جهت حمایت از فراوری به خصوص فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین، تحقق این اهداف نیازمند همکاری نظام بانکی است، بنابراین راهبرد های حمایت از فراوری باید به عنوان راهبرد اصلی نظام بانکی در جهت تامین اقتصادی درنظر گرفته گردد.

وی اضافه نمود: بدین منظور، در فروردین ماه با برگزاری جلسات متعدد به یک بسته راهبردی برای بانک های دولتی سازگار با تکالیف قانونی و مصوبات شورای پول و اعتبار رسیدیم. این بسته سیاستی امروز به مدیران عامل بانک های دولتی ابلاغ می گردد که پس از این، معیار آنالیز عملکرد بانک ها مبتنی بر این سند خواهد بود و امیدواری که شبکه بانکی با اهتمام جدی اجرای این مصوبات را پیگیری کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مراجعات ابربدهکاران برای پرداخت بدهی شان همچنان ادامه دارد و آمار و جزئیات آن منتشر خواهد شد، گفت: براساس آمار تایید نشده از سازمان حسابرسی کشور، 300 هزار میلیارد تومان اندازه اصل و فرع بدهی دولت به شبکه بانکی است که باید این رقم در فرآیند حسابرسی قطعی گردد.

منبع: فرارو

به "بدهی 300 هزار میلیاردی دولت به نظام بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 300 هزار میلیاردی دولت به نظام بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید