گلایه عضو شورا از پله برقی های مترو ، مشکل در حوزه حمل و نقل عمومی علت عمده ترافیک تهران است

به گزارش وبلاگ صبوحا، عضو شورای شهر تهران گفت: 206 آسانسور در ایستگاه های مترو مورد احتیاج است و متأسفانه پله برقی های موجود دارای نقص فنی است.

گلایه عضو شورا از پله برقی های مترو ، مشکل در حوزه حمل و نقل عمومی علت عمده ترافیک تهران است

به گزارش وبلاگ صبوحا، سوده نجفی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در حال حاضر حدود 15 درصد از جمعیت دنیا را افراد معلول تشکیل می دهند که در کشورهای در حال توسعه بیشتر است. به گونه ای که 80 درصد معلولان دنیا در کشورهای در حال توسعه زندگی می نمایند.

او ادامه داد: در ایران یک میلیون و 467 هزار و 850 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، تهران نیز بین 900 هزار تا یک میلیون نفر معلول دارد، لذا باید 12 هزار کیلومتر پیاده رو در تهران مناسب سازی گردد. تنها 2.3 درصد از معابر به اندازه 228 کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولان مناسب سازی شده و 4.5 درصد به اندازه هزار و 437 کیلومتر فاقد مناسب سازی است.

رئیس کمیته سلامت شورا اظهار کرد: تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو با مشکل رو به رو است و بخش عمده ای از ترافیک مربوط به این کمبودهاست؛ اتوبوس و مترو یکی از احتیاجهای معلولان است که باید به آن توجه گردد. عمل به این مطالبات در حوزه اختیارات شورا نیست و شهرداری باید به آن عمل کند.

او ادامه داد: ایستگاه های مترو و اتوبوس ها برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده و ارزیابی ایستگاه ها نشان می دهد 206 آسانسور در ایستگاه ها مورد احتیاج است و متأسفانه پله برقی های موجود نیز دارای نقص فنی است.

نجفی با بیان اینکه وظایف شهرداری ها برای معلولان معین است، توضیح داد: شهردار تهران پیگیری های لازم را برای اجرای بندهای مرتبط با شهرداری در قانون حمایت از معلولان انجام دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه عضو شورا از پله برقی های مترو ، مشکل در حوزه حمل و نقل عمومی علت عمده ترافیک تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه عضو شورا از پله برقی های مترو ، مشکل در حوزه حمل و نقل عمومی علت عمده ترافیک تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید