معرفی بهترین اپلیکیشن های زلزله نگاری

به گزارش وبلاگ صبوحا، تمام افرادی که در ایران زندگی می نمایند، با مشکل زلزله ها دست و پنجه نرم می نمایند. زلزله ها گاهی آسیب خاصی به همراه ندارند، اما در بعضی موارد ویرانی های زیادی را برای ما انسان ها به وجود می آورند. از این رو وقتی نام زلزله می آید، همه افراد ترس را در وجود خود احساس می نمایند. در همین بین است که افراد در پی راهی برای جلوگیری از وقوع این ویرانی ها هستند. برای مثال آن ها سعی می نمایند که خانه ها را تا حد ممکن در مقابل زلزله مقاوم بسازند. از طرفی به سراغ تکنولوژی و استفاده از اپلیکیشن های زلزله نگاری نیز می فرایند.

معرفی بهترین اپلیکیشن های زلزله نگاری

این اپلیکیشن ها در جهانی امروز ما بسیار کاربردی و هر روز در حال پیشرفت هستند. با این حال بسیاری از آن ها در ایران هیچ کاربردی ندارند و تنها برای مناطقی خاصی مثل اروپا و یا آمریکا ساخته شده اند. برای مثال اپلیکیشن های زلزله نگاری بسیاری تنها برای قاره آمریکا ساخته شده اند، اما تعداد آن ها برای کشور ما ایران بسیار کم است!

موضوع این مقاله مجذوب نماینده از وبلاگ صبوحا مگ آنالیز برترین اپلیکیشن های زلزله نگاری است که در ایران بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. پس اگر شما هم به سلامت جان خود و خانواده خود اهمیت می دهید، ما را تا انتهای این مقاله مجذوب نماینده همراهی کنید و در نهایت به سراغ آنالیز و استفاده از این اپلیکیشن ها بروید. بعلاوه شما می توانید خاطرات خود مربوط به زلزله ها را برای ما و دیگر کاربران وبلاگ صبوحا مگ در بخش نظرات بنویسید. بهتر است که بدون هیچ حرف اضافی به سراغ معرفی این اپلیکیشن ها برویم. این اپلیکیشن ها عبارتند از:

1) Earthquake Network

Earthquake Network نوعی برنامه همه جانبه برای زلزله است. وظیفه این اپلیکیشن بدین شکل است که زلزله های نزدیک را به شما اطلاع رسانی کند و در خصوص آن ها به شما هشدار دهد. در حقیقت این برنامه از تلفن همراه شما برای شناسایی زمین لرزه ها استفاده می نماید و به این شکل یک شبکه خوب از تلفن های همراه می سازد تا به برترین راه ممکن بتواند در خصوص زلزله ها هشداررسانی کند.

در طی یک آزمایش این اپلیکیشن از 8800 دستگاه استفاده کرد تا بتواند دقیق بودن هشدارهای زلزله خود را آنالیز نماید. این برنامه از شتاب سنج گوشی شما به عنوان لرزه نگار استفاده می نماید. بعلاوه دارای دو نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان آن شامل راهنمای تاریخ زلزله ها از سال 2000 تا به امروز و بعضی ویژگی های دیگر است. کسانی که نسخه پریمیوم آن را دریافت می نمایند، بعضی از گزینه های اعلان اضافی و یک بخش چت برای مواقع اضطراری را نیز دریافت می نمایند. خوشبختانه این اپلیکیشن هم برای iOS و هم برای اندروید ارائه شده است. شما می توانید با استفاده از دکمه های زیر این برنامه را برای تلفن همراه خود دانلود کنید.

2) Earthquake Pro

اپلیکیشن EarthQuake Pro یک برنامه به نسبت ابتدایی در خصوص زلزله است. با یاری این اپلیکیشن شما می توانید جزئیات زلزله های گذشته در سراسر جهان را مشاهده کنید. این برنامه بعلاوه هشدارهایی را برای زلزله های اطراف شما ارسال می نماید که هنوز کاملا دقیق نیست و جای کار دارد. ضمناً از لرزه نگار داخلی خود برای ارسال هشدارها استفاده می نماید.

همچون برنامه قبلی این برنامه نیز در دو نسخه رایگان و پرمیوم در دسترس است. با خرید نسخه پرمیوم آن تمام تبلیغات درون برنامه برای شما حذف می شوند و چندین ویژگی خاص دیگر نیز در اختیار شما قرار می گیرد. همان طور که ذکر شد، این برنامه تعدادی باگ دارد که توسعه دهندگان در حال برطرف این موارد هستند. متأسفانه در حال حاضر تنها مناسب گوشی های موبایل اندرویدی است و نسخه ios ندارد.

3) Earthquakes Tracker

اپلیکیشن Earthquakes Tracker یکی از قدیمی ترین برنامه های این حوزه است. این برنامه لرزه نگاری چندین ویژگی خاص و کاربردی دارد که عبارتند از:

  • هشدارها
  • نقشه فعالیت های زلزله
  • هشدارهای سفارشی برای منطقه شما
  • نمودارهای مختلف زلزله
  • مشاهده شدت زلزله ها
  • تغییر ویژگی های بصری برنامه
  • رابط کاربری خوب

شما با خرید نسخه پرمیوم این برنامه به راحتی می توانید تبلیغات موجود را حذف کنید. با این حال تفاوت نسخه پرمویم و رایگان آن قدر بالا نیست که خرید نسخه پولی آن ارزش داشته باشد. پس پیشنهاد ما این است که از نسخه رایگان آن بهره ببرید و اگر تبلیغات برای شما آزاردهنده بود، نسخه پرمیوم را نیز خریداری نمایید. این برنامه در حال حاضر تنها مناسب گوشی های موبایل اندرویدی است و شما با یاری دکمه زیر می توانید آن را دانلود و سپس نصب کنید.

4) LastQuake

اپلیکیشن LastQuake برنامه رسمی CSEM یا همان مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا است و به وسیله زلزله شناسان توسعه یافته است. این برنامه دقیق و البته محبوب از موارد بسیاری یاری می گیرد تا بتواند قدرت زمین لرزه را برای شما به خوبی تخمین بزند. بعلاوه به قدری ساده طراحی شده است که همه افراد بتواند به راحتی از آن استفاده نمایند. از مزایای دیگر این اپلیکیشن باید به این مورد اشاره نمود که اطلاعات کامل خود را از حدود 86 موسسه و 57 کشور در جهان دریافت می نماید.

رابط کاربری مجذوب نماینده و ساده آن باعث می شود که شما به راحتی با تمام نکات مربوط به زلزله آشنا شوید و تمامی اعلان های مهم را برای دریافت در تلفن همراه خود تنظیم کنید. بعلاوه در صورت وقوع زلزله شما امکان ارسال پیغام به عزیزان خود را به وسیله این برنامه در اختیار خواهید داشت. این اپلیکیشن کاربردی در حال حاضر هم برای اندروید و هم برای آیفون قابل دسترس است و در عین حال رایگان است!

5) My Earthquake Alerts

اپلیکیشن My Earthquake Alerts یک برنامه قوی و ساده برای تشخیص زلزله هاست. این برنامه بیشتر زلزله ها را در سراسر جهان به شما نشان می دهد. علاوه بر این شما می توانید هشدارهای سفارشی را بدون محدودیت و فقط برای منطقه خود (کشور خود) ایجاد و سفارشی سازی کنید. بعضی از ویژگی های اضافی آن عبارتند از:

  • وجود تاریخچه زلزله ها از سال 1970
  • رابط کاربری زیبا و مجذوب نماینده و ساده
  • جزئیات کامل در خصوص زلزله ها
  • تنظیمات کامل اعلانات ارسالی به تلفن همراه شما

بسیاری از مردم پس از زلزله 7.0 ریشتری در آلاسکا در ماه دسامبر، آغاز به استفاده از این برنامه نموده اند و به نظر می رسد که از آن رضایت کامل دارند. نسخه پرمویم این برنامه تقریبا 2 دلار قیمت دارد ولی تنها تفاوت فاحش آن با نسخه رایگان، نبود تبلیغات است. پس پیشنهاد می کنیم که اگر در ایران زندگی می کنید و وجود تبلیغات شما را آزار نمی دهد، از نسخه رایگان آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن در دو نسخه مناسب برای اندروید و آیفون در دسترس شما قرار گرفته است. بنابراین با یاری دکمه های زیر به راحتی آن را دانلود نمایید.

6) Volcanoes and Earthquakes

بسیاری از افراد حساسیت بالایی روی حوادث طبیعی دارند. آتشفشان ها و زلزله جزو موارد بسیار خطرناک هستند که می توانند آسیب های جبران ناپذیری را در طبیعت و یا برای ما انسان ها به وجود بیاورند. اپلیکیشن Volcanoes and Earthquakes مناسب افرادی است که می خواهند این دو پدیده را به خوبی پیگیری نمایند.

این برنامه می تواند زلزله و آتشفشان ها را در مقیاس جهانی به کاربران خود نمایش دهد. علاوه بر آن شما می توانید آتشفشان هایی که در شرف فوران هستند را نیز پیگیری نمایید. این برنامه هنگام وقوع زلزله های اطراف، به شما اعلان و هشدار ارسال می نماید. بعلاوه از منابع زیادی استفاده می نماید تا همه چیز را دقیق تر مورد آنالیز قرار بدهد.

نسخه پریمیوم آن کمی گران است و 5.99 دلار قیمت دارد. با خرید نسخه پرمیوم تمامی تبلیغات برای شما حذف می شود و تعدادی از امکانات اضافی نیز در اختیار شما قرار می گیرد. با استفاده از دکمه زیر نسخه رایگان این اپلیکیشن را برای تلفن همراه آیفون و یا اندرویدی خود دانلود کنید. به همین سادگی!

7) Vibration Meter by EXA Tools

اپلیکیشن Vibration Meter by EXA Tools یک ارتعاش سنج خوب و در عین حال ساده است. این برنامه نیز همچون اپلیکیشن های دیگر کار می نماید ولی چندین نکته خاص و اضافی نیز به همراه دارد. طرز کار این برنامه به این شکل است که ابتدا تلفن همراه خود را روی میز یا یک سطح صاف دیگر قرار می دهید. سپس این برنامه تمام ارتعاشات غیرعادی را شناسایی نموده و آن ها را به شما هشدار می دهد. توسعه دهندگان می گویند که این برنامه راه چاره مناسبی برای زلزله، بهمن و فعالیت های آتشفشانی نیز می باشد.

این اپلیکیشن به مقدار کافی خوب کار می نماید و همه کاربران می توانند به راحتی با آن کار نمایند. بعلاوه در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه می شود. قیمت نسخه پرمیوم آن حدود 3 دلار است. از مزایای دیگر آن باید به این نکته اشاره نمود که در دو نسخه ios و اندروید عرضه شده است. با یاری دکمه های زیر به راحتی می توانید نسخه رایگان این برنامه را برای تلفن همراه خود دانلود کنید.

8) ایران لرزه - اطلاعات زلزله

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنم که تمرکز کامل این برنامه فارسی زبان روی کشور خودمان ایران است. بعلاوه تنها مناسب تلفن های همراه اندرویدی می باشد و در حال حاضر نسخه مناسب برای آیفون ندارد. این اپلیکیشن سابقه زلزله ها و پس لرزه های موجود در ایران را به کاربران خود به صورت کامل نمایش می دهد. بعلاوه اطلاعات آن کاملا دقیق هستند زیرا این اطلاعات بر اساس آمار مرکز لرزه نگاری کشوری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است.

حجم این برنامه پایین است و فضای زیادی از تلفن همراه شما را اشغال نمی نماید. هر بار که برنامه را باز می کنید و آن را بروزرسانی می کنید، 15 زلزله اخیر به فهرست شما اضافه می شود. بعلاوه هر 7 الی 15 دقیقه اطلاعات این اپلیکیشن آپدیت می شود. پس همین حالا این برنامه تخصصی زلزله مربوط به کشور خودمان را با یاری دکمه زیر دانلود کنید.

جمع بندی

اپلیکیشن های زیادی در حوزه زلزله نگاری مشغول به فعالیت هستند ولی تمامی آن ها در ایران کاربرد ندارند و تنها بعضی از آن ها کشور ایران را نیز پشتیبانی می نمایند. در نتیجه ما در این مطلب کوشش کردیم تا برترین اپلیکیشن های زلزله نگاری که در ایران قابلیت استفاده دارند را به شما معرفی کنیم.

هفت اپلیکیشن این فهرست خارجی هستند و در سطح جهانی در حال فعالیت می باشند. در عین حال اپلیکیشن هشتم ایرانی است و تمرکز آن روی کشور خودمان است. شما به راحتی می توانید چند اپلیکیشن را از این فهرست انتخاب و دانلود نمایید. آیا شما اپلیکیشن برتر دیگری را در حوزه زلزله نگاری می شناسید؟ آن را به ما معرفی کنید. بعلاوه شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ صبوحا مگ در ادامه همین مطلب به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی بهترین اپلیکیشن های زلزله نگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین اپلیکیشن های زلزله نگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید