کرمان نیازمند طرح های آبخیزداری

به گزارش وبلاگ صبوحا، استاندار کرمان گفت: استان کرمان به شدت نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است.

کرمان نیازمند طرح های آبخیزداری

محمدمهدی فداکار گفت: متاسفانه برخی از پهنه ها هنوز مطالعه هم نشده که یک آسیب است وبه عبارتی استان کرمان در حوزه منابع طبیعی آسیب پذیر است.

او در ملاقات با رئیس امور اراضی کشور با اشاره به اینکه در شرق و جنوب استان کرمان پدیده ریزگرد ها را داریم، اضافه نمود: مردم در شرایط سختی در روستا ها زندگی می نمایند و تحمل ریزگرد ها برای آن ها بسیار سخت است.

استاندار کرمان با بیان اینکه حدود دو میلیون هکتار از اراضی استان مطالعه آبخیزداری شده، اظهار کرد: استان کرمان به شدت نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است و متاسفانه برخی از پهنه ها هنوز مطالعه هم نشده که یک آسیب است.

مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه وظیفه ما در قانون است که سهم مالکیت دولت و اشخاص تعیین گردد، گفت: در استان کرمان شرایط خوبی داریم و بعد از اجرای طرح کاداستر کار های بزرگی در استان اجرا شده و امکان دخل و تصرف در اسناد کاداستری وجود ندارد.

بعلاوه عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان منابع طبیعی کشور در این ملاقات گفت: در کشور برای بیش از 97 درصد از 137 میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی کاداستر صادر شده است که جای تقدیر دارد.

نوبخت با بیان اینکه برنامه بیابان زدایی در دستور کار دولت بوده تا امنیت زیستی کشور در کنار امنیت غذایی حفظ گردد، اضافه نمود: افزایش پوشش گیاهی کشور جزو برنامه های جدی سازمان است و در این راستا از ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها نیز استفاده خواهد شد.

وبلاگ صبوحا کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرمان نیازمند طرح های آبخیزداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان نیازمند طرح های آبخیزداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید