درخواست میلیاردر اماراتی برای ایجاد پول واحد عربی

به گزارش وبلاگ صبوحا، خلف الحبتور، میلیاردر و تاجر اماراتی و نیز مدیرعامل گروه الحبتور بر لزوم ایجاد پول مشترک کشور های عربی حاشیه خلیج فارس به همراه مصر و اردن در تبادلات تجاری تاکید نمود.

درخواست میلیاردر اماراتی برای ایجاد پول واحد عربی

به گزارش باشگاه وبلاگ صبوحا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صدی البلد، وی در ادامه درخواست خود گفت که او پیشنهادی برای چاپ پول واحد خلیج فارس بین شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن ارائه نموده تا بتوان از زیر بار فشار های مالی ناشی از دلار خلاص شد.

وی بعلاوه اضافه کرد: انتشار واحد پولی عربی به تقویت اقتصاد یاری می نماید و برای این کار باید قبل از کنار گذاشتن دلار، مطالعات علمی و مالی انجام بگیرد.

این سرمایه دار اماراتی در ادامه تاکید نمود: فشار دلار و بهره بانکی بر هر مالی در دنیا تأثیر می گذارد.

این درخواست در حالی مطرح می گردد که در سال های اخیر بسیاری از کشور های بزرگ دنیا از جمله روسیه، برزیل و آرژانتین به طور جدی در پی حذف دلار از مبادلات تجاری و جایگزینی آن با ارز های دیگر هستند. چین نیز در حال حاضر بیشتر فعالیت های تجاری خود را از طریق یوان انجام می دهد.

چندی پیش نیز رنه ژیرار، تحلیلگر فرانسوی در مقاله ای برای فیگارو نوشت که آمریکا خود را در چاهی انداخته است که نتیجه آن پیشروی اجتناب ناپذیر دنیا به سمت دلارزدایی است.

وی در ادامه نوشت: آمریکایی ها از واحد پولی خود به عنوان ابزار فشار سیاسی بر سایر کشور ها استفاده می نمایند که این امر، ناخواسته یک عزم دنیای برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

منبع: فرارو

به "درخواست میلیاردر اماراتی برای ایجاد پول واحد عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست میلیاردر اماراتی برای ایجاد پول واحد عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید