اهمیت نقش رویدادهای گردشگری در توسعه پایدار این صنعت

به گزارش وبلاگ صبوحا، میراث آریا/ این خبر درباره اهمیت نقش رویدادهای گردشگری در توسعه پایدار این صنعت برای شما نوشته شده است.

اهمیت نقش رویدادهای گردشگری در توسعه پایدار این صنعت

از آنجایی که رویدادها الزاماً نیازمند تحولات زیرساختی نیستند، از لحاظ توسعه پایدار می توانند نقش برجسته ای در ترویج برنامه های فرهنگی و طبیعت گردی داشته و طبیعتاً در حفاظت از جنبه های فرهنگی و زیست محیطی مقاصد گردشگری نقش شایانی داشته باشند.

نقش این رویدادها بویژه از لحاظ بهبود کیفیت زندگی به وسیله تقویت اقتصاد محلی، اشتغالزایی، توسعه مقاصد روستایی، ارتقای فرهنگ و آداب و رسوم محلی و فراهم آوردن فرصت های تفریحی، فرهنگی و آموزشی برای ساکنین، پروراندن حس غرور ملی، یاری به حفاظت از محیط های طبیعی و اجتماعی و فرهنگی حساس، سهیم بودن در توسعه پایدار منطقه و ایفای نقش به عنوان مقصدی برای بازدید نمایندگان واجد اهمیت است.

هدف اساسی رویدادها و جشنواره های بومی و محلی تنها به بازآفرینی روح جشن های قدیمی و اجراهای سنتی محدود نمی گردد بلکه پیغام آموزشی برای نسل های تازه به همراه دارد تا بیشتر درباره آداب و رسوم و فرهنگ خود بیاموزند و آن را حفاظت نمایند و تداوم بخشند. به این ترتیب توسعه رویدادهای محلی در این منطقه ها، نقش بسزایی در توسعه گردشگری و یاری به پایداری جامعه محلی از جنبه های مالی، اجتماعی فرهنگی و زیست محیطی خواهد داشت.

رویدادها با ایجاد تنوع در محصولات گردشگری به رفع کردن مشکل فصلی بودن، توزیع عادلانه ثروت، افزایش فرصت های شغلی تمام وقت، افزایش طول اقامت گردشگران و افزایش در پرداختی گردشگران در آن منطقه یاری می نمایند، بعلاوه موجب افزایش آگاهی در رابطه با مقصد، عرق ملی و همبستگی جامعه محلی می گردد.

در رضایت کلی مخاطبین یکی از عوامل کلیدی در موفقیت جشنواره ها و رویدادها است، چرا که منجر به سودآوری و تبلیغات دهان به دهان مثبت و بازدید مجدد در آینده می گردد که خود نشان دهنده وفاداری مشتریان است.

از آنجایی که در گردشگری پایدار، جوامع محلی و حمایت آنها از توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است، با افزایش اثرات مثبت مالی و اجتماعی رویداد در منطقه میتوان بومیان را به حفظ و تداوم آیین های سنتی خود در قالب جشنواره های ملی و بین المللی تشویق کرد.

نویسنده: عبدالله سهرابی | رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسفراین

منبع: همگردی

به "اهمیت نقش رویدادهای گردشگری در توسعه پایدار این صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت نقش رویدادهای گردشگری در توسعه پایدار این صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید