سال جاری سال فوتبال زنان ایران است!

به گزارش وبلاگ صبوحا، حدود سه ساعت تا دومین ملاقات تیم ملی زیر 17 سال دختران در مسابقات قهرمانی آسیا مانده و با توجه به پیروزی ملی پوشان در ملاقات نخست در برابر نپال، امید زیادی برای فزونی در مسابقه دوم برابر اردن میزبان وجود دارد. به همین بهانه با شادی مهینی، سرمربی تیم نوجوانان ایران، به گفت وگو نشستیم که در ادامه آن را خواهید خواند.

سال جاری سال فوتبال زنان ایران است!

خانم مهینی، از ملاقات با نپال آغاز کنیم. شکست این تیم با تک گل آریسا کوهگرد.

برای آنالیز چگونگی این پیروزیت و روند رو به رشد؛ باید به آذرماه سال 1400 رجوع کنیم. با استعدادیابی زیر نظر کمیته جوانان و آنالیز استعداد 300 بازیکن، در نهایت 35 بازیکن به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند که البته آن موقع تیم زیر 15 سال را تشکیل دادیم و حالا این بازیکنان 17 ساله هستند. من شخصا به هشت استان سفر کردم و سعی کردم تا جایی که ممکن است؛ استعدادها را شناسایی کنم. پیش از عید هم مسابقات کافا برگزار گردید که اعزام به این مسابقات به آمادگی ما برای این مسابقاتی که در حال حاضر درگیر آن هستیم یاری شایانی کرد. این مدت سعی کردم مسابقات تیم نپال را ببینم و ارزیابی کنم که در نهایت هم پیروز شدیم در نخستین بازی مسابقات جام ملت های زیر 17 سال این تیم را شکست دهیم. پیش از اعزام به این مسابقات هم به خوبی واقف بودیم که با دو تیمی بازی داریم که دو سبک کاملا متفاوت دارند.

راز پیروزیت در بازی نخست برابر نپال چه بود؟

ما کوشش کردیم که مهره های کلیدی این تیم را از کار بیندازیم؛ بازیکنان ما به خوبی دستورات کادرفنی را اجرا کردند. دو تغییر خوب هم در جریان مسابقه ایجاد کردیم که یکی از آن ها زننده گل رجحان ما در این ملاقات بود. البته که موقعیت های بسیار دیگری هم داشتیم. از فردای روز پیروزی هم تمام تمرکزمان برای بازی امروز برابر اردن بوده است.

از اردن چقدر شناخت دارید؟

تمرینات خوبی را اینجا پشت سر گذاشتیم. ضمن اینکه برای دیدنی مسابقه دو تیم اردن و نپال به ورزشگاه رفتیم و این تیم را ارزیابی کردیم. اردن یک تیم کاملا فیزیکی است که امیدوارم بتوانیم آن ها را مهار کنیم.

از سوی فدراسیون به اندازه لازم حمایت شدید؟

طی این دو سال، کمیته جوانان و امور بانوان فدراسیون حامی ما بودند. از خانم منظمی، درودیان و محمدیان تشکر می کنم که در این مدت کنار ما بودند. این را هم باید بگویم که خانم آزمون و خانم دنیا نجاتی که سرمربی تیم های بزرگسالان و جوانان ایران هستند همواره به ما یاری نموده اند و حتی مسابقات ما را از نزدیک دیدن می کردند. ارتباط و تعامل خیلی خوبی میان کادرفنی تیم های ملی در رده های مختلف وجود دارد که این یاری شایانی به فوتبال زنان خواهد نمود. ضمن اینکه امیدوارم ما هم مثل تیم بزرگسالان پیروز ظاهر شویم و به قولی سال جاری سال فوتبال زنان ایران باشد.

لازم به ذکر است که تیم ملی نوجوانان ایران عصر امروز از ساعت 16:30 به مصاف اردن خواهد رفت.

منبع: فرارو

به "سال جاری سال فوتبال زنان ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری سال فوتبال زنان ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید