5 تغییر مهم در کنکور 1402 اعلام شد ، ضرایب سوابق تحصیلی برای کنکور

به گزارش وبلاگ صبوحا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی مهم ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه های کشور را گفت.

5 تغییر مهم در کنکور 1402 اعلام شد ، ضرایب سوابق تحصیلی برای کنکور

به گزارش وبلاگ صبوحا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در اطلاعیه ای بیان کرد: به اطلاع دانش آموزان و والدین گرامی می رساند بر اساس مصوبات جلسات 843، 855 و 863 شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلسات 31 و 32 شورای سنجش و پذیرش، مهم ترین تغییرات سازوکار ورود به آموزش عالی در رشته محل های پرمتقاضی به توضیح زیر می باشد:

1- پذیرش متقاضیان یک مرتبه در سال، بر اساس ترکیب نمرات سوابق تحصیلی و آزمون سراسری انجام خواهد شد؛ در این فرایند، سهم سابقه تحصیلی که تا به امروز به صورت تأثیر مثبت بود، قطعی است.

2- سابقه تحصیلی شامل نتایج امتحانات نهایی است که به صورت استاندارد و هماهنگ کشوری برگزار می شوند؛ سهم این نمرات برای پذیرش در سال تحصیلی آینده (1403-1402) 40 درصد قطعی است.

عناوین و ضرایب سابقه تحصیلی را از پیوست یک (اینجا کلیک کنید) دریافت کنید (صرفاً برای ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی 1403-1402).

3- آزمون سراسری 2 مرتبه در سال برگزار خواهد شد و نتایج آن برای دو سال معتبر است (جزئیات برگزاری این آزمون به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد).

4- دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و سنجش آن ها صرفاً به وسیله امتحانات نهایی خواهد بود. گفتنی است نه تنها سهم این دروس در نمره کل کاهش نیافته، بلکه در بعضی از گروه های آزمایشی افزایش داشته است.

5- پذیرش در رشته محل هایی که پرمتقاضی نمی باشند، همانند گذشته بر اساس شیوه صرفاً سوابق تحصیلی خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 تغییر مهم در کنکور 1402 اعلام شد ، ضرایب سوابق تحصیلی برای کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تغییر مهم در کنکور 1402 اعلام شد ، ضرایب سوابق تحصیلی برای کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید