چین با الهام از آمریکا، پارک ملی می سازد

به گزارش وبلاگ صبوحا، پارک های ملی محافظت شده چین، 15 درصد از این خاک این کشور پهناور را به خود اختصاص داده اند و مدیریت آن ها نیازمند برنامه ای جامع و اصولی است.

چین با الهام از آمریکا، پارک ملی می سازد

چین، در راستای محافظت از میراث طبیعی خود در برابر فرایند سریع شهرسازی، با الهام از سیستم پارک ملی ایالات متحده آمریکا، سیستمی برای اداره پارک های ملی خود می سازد. جزئیات طرح در دست اجرای چین، به طور رسمی در ابتدای سال 2020 فاش خواهد شد.

در حال حاضر، فضای پارک های تحت محافظت چین که بنا بر گفته خبرگزاری آسوشیتد پرس در حدود 15 درصد از کل کشور را تشکیل می دهد، به وسیله سازمان های مختلفی اداره می شوند و قوانین و دستورالعمل های مسئله ای برای اداره آن ها وجود دارد. پروژه نو با هدف ایجاد پیوند بین پارک های چین تحت یک سیستم واحد و یکپارچه اجرا می گردد و قرار است اصول علمی یکسانی برای توسعه و محافظت از پارک ها تدوین گردد.

اولین پارک ملی چین، پارک سانجیانگیوآن (Sanjiangyuan) در استان چینگهای (Qinghai Province) در غرب چین خواهد بود که زیستگاه گونه های متنوعی ازجمله گربه کوهی چینی و پلنگ برفی است که نام آن ها به عنوان گونه های آسیب پذیر در لیست قرمز IUCN قرار گرفته است. سرچشمه های رودخانه های یانگ تسه، زرد و مکونگ نیز جزء منطقه ها طبیعی در معرض خطر در این پارک هستند. مقامات، برای محافظت از این محوطه دستور به توقف صدور مجوز برای معدنکاری و فعالیت نیروگاه های برق آبی نموده اند.

ساخت پارک های ملی در چین سوالاتی درباره آینده ساکنان فعلی زمین هایی که قرار است بخشی از این سیستم باشند، برانگیخته است. بعضی از محلی ها طی این پروژه صاحب مشاغلی مرتبط مانند جمع آوری زباله و نظارت بر شکار در منطقه ها حفاظت شده خواهند شد. این کار، به عنوان بخشی از برنامه یک خانواده، یک جنگل بان اجرا می گردد؛ اما جزئیات دقیق درباره اسکان مجدد تعداد زیادی از محلی ها همچنان نامعلوم است.

اگر شما نیز قصد سفر به چین و بازدید از جاهای دیدنی چین را دارید، در وبلاگ صبوحا می توانید برترین و مقرون به صرفه ترین تور چین را در بازه زمانی مورد نظر خود در وبلاگ صبوحا جستجو نموده و تور دلخواهتان را از میان ده ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "چین با الهام از آمریکا، پارک ملی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با الهام از آمریکا، پارک ملی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید