سفرهایی هیجان انگیز در ژاپن(سفرنامه ژاپن)

به گزارش وبلاگ صبوحا، سفرنامه ژاپن با تمام دانستنی هایش

از آن جایی که ژاپن کشوری کوچک بوده، سیستم قطار سریع السیر این کشور باعث می گردد تا به سرعت به قسمت های مختلف این کشور بتوان سفر کرد.

سفرهایی هیجان انگیز در ژاپن(سفرنامه ژاپن)

با این حال این کشور سرشار از دیدنی های مجذوب کننده بوده که هرکدام حس و حال مخصوص به خود را دارا می باشند. دیدنی های معروف این کشور را می توان با یک سفر یک یا دو هفته ای پوشش داد اما برای رفتن به زیر پوست یک منطقه و درک درست آن، می بایست بیشتر در آنجا ماند. برای من چند روزی طول کشید تا بتوانم از سردرگمی درآمده و تصمیم بگیرم که چه کار کنم. ژاپنی ها عاشق سیستم های مختلف هستند. این امر از سفارش غذا گرفته تا جهت یابی جهت قطارها را شامل شده و برای استفاده از این قابلیت ها می بایست اول طرز کار سیستم فرا گرفته گردد. نکاتی که در زیر به آن ها اشاره شده است، از سفر من به این کشور و به علاوه پیشنهاداتی که مسافران سردرگم این کشور به من نموده اند، حاصل شده است.

مسافرت های یک روزه از توکیو

کاواگوئه

این شهر کوچک تنها یک ساعت با مرکز شهر توکیو فاصله داشته و به علت بناهای متعلق به قرن 17، که به خوبی از آن ها نگهداری شده است، معروف می باشد. این شهر خالی از ساختمان های فوق بلند و مناسب برای معماری بناهای مذهبی بوده و ظاهر شهر، حس بودن در دهه 18 را می دهد. نام مستعار این شهر مادر توکیو بوده، چرا که پیش از تبدیل شدن توکیو به مرکز، این شهر از توکیو بزرگ تر بوده است. کوچه آب نبات (Candy Alley) یکی از قسمت های هیجان انگیز این منطقه است که پر است از انواع شکلات ها و شیرینی های سنتی ژاپنی و به علاوه شیرینی ها با طرح های هنرمندانه است. این مکان، برترین جا برای خرید سوغات خوب برای اطرافیان است. به جز کوچه آبنبات، سایر قسمت های شهر نسبت به توکیو از تعداد گردشگر کمتری برخوردار بود که این امر در حس کردن فرهنگ موثر بود.

کاماکورا

این شهر ساحلی تنها یک ساعت با توکیو فاصله داشت و اصلی ترین جاذبه گردشگری این منطقه مجسمه بزرگی است که از برنز ساخته شده و مربوط به قرن 13 می باشد. البته در شهر نارا نیز یک مجسمه بزرگ تر وجود دارد که البته با توجه به این نکته که این شهر خیلی به توکیو نزدیک است، دیدن آن خالی از لطف نیست. بنای هاسه درا که در نزدیکی مجسمه واقع شده است، دارای بستنی های فوق العاده ای بوده که می توان برای رهایی از گرما آن ها را امتحان کرد. در این منطقه بعلاوه اتوبوس هایی وجود دارند که با سوار شدن به آن ها می توانید به سادگی به ایستگاه قطار بازگردید. اگر از سیم کارت استفاده نمی کنید، نقشه آفلاین شهر کاماکورا دانلود کنید چرا که برای پیدا کردن بناهای مختلف بسیار به کار می آید. این امر به این علت است که این شهر به شدت از کمبود تابلوهای راهنما رنج می برد.

پارک ملی نیکو

نیکی یکی از شهرهای انتخاب شده به وسیله میراث جهانی یونسکو بوده و به شدت ارزش سفر کردن را دارد. این شهر تقریبا دو ساعت با توکیو فاصله دارد. این شهر، مناسب گذراندن یک آخر هفته است. بناهای این منطقه ها بسیار قدیمی و مربوط به قرن هشتم بوده و طبیعت زیبای این منطقه شما را راضی کننده می باشد. این منطقه به علت وجود دریاچه ها و کوه های مختلف، مناسب طبیعت گردان می باشد. برخی از این منظره ها، مانند آبشار کگان واقعا چشم نواز هستند. اگر قصد سفر به این منطقه را پیدا کردید به زیارتگاه های فوتاراسان و توشوگو و بنای رینوجی سری بزنید. به علاوه یک پارک با تم سامورایی با نام ادو واندرلند نیکو ادومورا (Edo Wonderland Nikko Edomura) در این منطقه وجود دارد که می تواند برای بچه ها مجذوب کننده باشد.

میمون های برفی جیگوکودانی

حتما در یک آخر بهاری هفته به شمال توکیو سفری داشته باشید تا بتوانید میمون های برفی را در کوهستان دیدن کنید. این منطقه 4 الی 5 ساعت تا توکیو فاصله دارد اما دارای ایستگاه قطار می باشد و رفت وآمد شما آسان خواهد بود. این سفر بیشتر، مناسب اواخر زمستان و اوایل بهار است. در غیر این صورت هوا به شدت گرم خواهد بود. اما این میمون ها به قدری مجذوب کننده هستند که ارزش این سفر را دارند.

کیوتو

اقامت چهار روزه من در این شهر:

  1. روز اول: شرکت در برنامه سفر پیاده در منطقه ها شمالی و جنوبی هیگاشیاما (Higashiyama). این برنامه که یک پیاده روی واقعا طولانی بود سراسر پر بود از منظره ها زیبا و لذت بخش که بیشتر به آن ها می پردازیم.
  2. روز دوم: برنامه پیاده روی آراشیما (Arashima): این برنامه به علت نزدیک بودن به ایستگاه قطار پیاده روی قابل تحمل تری داشت. اگر بخواهید شب را آنجا بگذرانید کارهای زیادی باید انجام دهید. من، به شخصه فقط مدتی در یکی از ویلاهای اوکوچی سانسو (Okochi-Sanso) استراحتی کردم و به نوشیدن چای و استفاده از لپ تاپم مشغول شدم. هزینه استفاده از این ویلا در مبلغ بلیط پرداخت شده بود.
  3. روز سوم: سفرهای یک روزه به نارا: شرحات در خصوص این قسمت در بخش نارا در همین مقاله موجود است. این سفر با استفاده از خط آهن بسیار آسان است.
  4. روز چهارم: زیارتگاه فوشیمی ایناری و محله جیون سرگردان: من یک بعدازظهر را در این منطقه و در میان ساختمان های آن به گردش پرداختم سپس برای آخرین شام خودم در این شهر از منطقه جیون دیدن کردم. این محله به شدت حس و حال موجود در ژاپن را به شما القا می نماید.

کجا به صرف غذا پرداخته و کجا استراحت کنیم

  • از آنجایی که ممکن است چند روز در کیوتو اقامت داشته باشید بهتر است تا با استفاده از AirBnB خانه اجاره کنید. داشتن یک مکان ثابت به لذت بردن از سفر یاری می کند.
  • مهمان سرای سانتیگو. این هتل، تمیز، به صرفه و در مرکز شهر واقع بود. اتاق های این هتل به نسبت قیمت بسیار خوب بودند و من حاضر هستم دوباره به این مهمان سرا بازگردم.
  • اگر می خواهید در یک جای مجلل اقامت داشته باشید، هتل ری اوتسو ایشیمایا (Reih Hotel Otsu Ishiyama) برای قیمت های معمولی و هتل هوکه کلاب کیوتو (Hotel Hokke Club Kyoto) برای قیمت های بالاتر انتخاب های خوبی هستند.
  • در کجای کیوتو به صرف غذا بپردازیم: در این باره بیشتر شرح داده خواهد شد.
منبع: الی گشت

به "سفرهایی هیجان انگیز در ژاپن(سفرنامه ژاپن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهایی هیجان انگیز در ژاپن(سفرنامه ژاپن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید