سرعت سرویس اینترنت استارلینک 2 برابر می گردد

به گزارش وبلاگ صبوحا، ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل اسپیس ایکس(SpaceX) می گوید که با توجه به اینکه صدها ماهواره جدید به مدار ارسال می گردد، سرعت سرویس اینترنت استارلینک(Starlink) در سال 2021 دو برابر خواهد شد.

سرعت سرویس اینترنت استارلینک 2 برابر می گردد

در حال حاضر بیش از هزار ماهواره ی استارلینک در مدار زمین وجود دارد که پوشش پهنای باند برای اولین مشترکین در آمریکای شمالی و انگلستان ایجاد می نماید و قصد دارند طی چند سال آینده این مجموعه را به 40 هزار ماهواره برساند.

تعداد ماهواره های ارسالی استارلینک در حال افزایش است زیرا اسپیس ایکس قابلیت استفاده مجدد سریع موشک فالکون 9 را بهبود بخشیده است.

تا به امروز چهار پرتاب در سال 2021 صورت گرفته در حالی که 14 پرتاب موفقیت آمیز نیز در سال 2020 صورت گرفته بود و با سرعت فعلی 30 پرتاب دیگر نیز تا سرانجام سال به مدار ارسال خواهد شد. هر پرتاب 60 ماهواره استارلینک به شبکه اضافه می نماید که باعث بهبود سرعت داده ها و کاهش تاخیر می گردد.

ماسک در روز دوشنبه در توییتی گفت: سرعت این شبکه دو برابر خواهد شد و به 300 مگابایت بر ثانیه می رسد و تاخیر به حدود 20 میلی ثانیه در اواخر امسال کاهش خواهد یافت.

او در توییت دیگری اهداف شرکتش را برای بهبود پوشش جهانی اینترنت شرح داد و گفت هرکسی که کیت استارلینک را داشته باشد تا قبل از سال 2022 به اینترنت دسترسی خواهد داشت.

او در پاسخ به سوالی در خصوص پوشش جهانی استارلینک گفت: تمام زمین تا سرانجام سال پوشش داده خواهد شد. نکته مهم این است که شبکه سلولی اینترنت برای مناطق متراکم شهری مناسب است در حالی که ماهواره ها برای مناطقی با تراکم متوسط و یا کم عالی هستند.

کیت استارلینک 439 پوند قیمت دارد و شامل یک گیرنده ماهواره ای، یک دستگاه وای فای، منبع تغذیه و سه پایه است و هزینه اشتراک ماهانه کاربران در انگلستان 89 دلار است.

این سرویس با انتقاد بعضی ستاره شناسان رو به رو شده است. آن ها ادعا می نمایند تعداد زیاد ماهواره ها باعث مختل شدن رصد رادیویی و بصری آسمان شب می گردد.

در گزارشی از Satellite Constellations 1 (Satcon1) در اوت سال گذشته اعلام شد که شبکه ماهواره ای استارلینک می تواند بر روی ستاره شناسی و فرآیندهای علمی تاثیر زیادی بگذارد.

اسپیس ایکس از آن موقع در حال مذاکره با رصدخانه ها و سازمان های ستاره شناسی است تا راهی برای به حداقل رساندن تاثیر استارلینک پیدا کند.

از جمله این راه ها سیاه کردن قسمت پایینی ماهواره ها و زاویه دار ساختن آن هاست تا نتوانند نور خورشید را به سمت زمین منعکس نمایند. اسپیس ایکس در وبسایتش می گوید چنین اقداماتی می تواند ماهواره ها را پس از گذشت یک هفته از پرتاب ناپدید کند طوری که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نباشند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سرعت سرویس اینترنت استارلینک 2 برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت سرویس اینترنت استارلینک 2 برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید