روزنامه اطلاعات: نتیجه عملکرد سیاست خارجی کوچ نیروها است

به گزارش وبلاگ صبوحا، روزنامه اطلاعات نوشت: امروز بسیاری از نظرپردازان سیاسی براین باورند، اگر چه حدود و اندازه قدرت در دو حوزه اقتصاد و قدرت نظامی در تبیین قدرتمندی دولت و ارائه سیاست خارجی موثر و معین کننده است، اما دیپلماسی در صورتی که سیاست خارجی کشور دچار دگماتیسم سیاسی و تصلب نباشد، می تواند جایگاه مهم و حساس در تنظیم روابط خارجی پیدا کند.

روزنامه اطلاعات: نتیجه عملکرد سیاست خارجی کوچ نیروها است

از این نگاه و ارزیابی تبیین سیاست خارجی و البته دیپلماسی فعال و پیروز برای ایران می بایست دو ویژگی داشته باشد اولاً براساس زمان شناسی و اهرم های قدرت در زمان تبیین گردد. ثانیاً براساس سیر تحولات چه در سطح منطقه ای و یا بین المللی دیپلماسی فعال و مستمر داشته باشد. زیرا دولت ها در جهت تحولات و جابجایی اهرم های قدرت، تعاریف کاربردی متفاوت و جدیدی از سیاست خارجی دارند و دیپلماسی خود را فعال می سازند.

دیپلماسی و تا حدود بسیار سیاست خارجی ما در کنش ها و واکنش های داخلی و متاسفانه جزمیت های سیاسی و یا گرایش های تشکیلاتی درونی، می چرخد. لاجرم هر دولتی که بر سر کار آید از اولین نشانه ها، کوچ سرمایه ها و کادر هایی می گردد که ملت و نظام سال های سال برای کادر شدن آن ها در تشکیلات مدیریتی و وزارتخانه ای علی الخصوص در وزارت خارجه، سرمایه گذاری نموده است و این از آفات سال های سال در وزارت خارجه، سیاست خارجی و دیپلماسی ما شده است.

منبع: فرارو

به "روزنامه اطلاعات: نتیجه عملکرد سیاست خارجی کوچ نیروها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه اطلاعات: نتیجه عملکرد سیاست خارجی کوچ نیروها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید