راهنمای سفر با بچه ها ؛ نکات و توصیه هایی که لازم دارید

به گزارش وبلاگ صبوحا، برنامه ها جواب نمی دهند!

اگر سفری را دنبال می کنید که در آن چندین برنامه در نظر گرفته اید در حالی که یک دختر شیرین زبان و زیر هفت سال دارید، باید به شما از پیش بگویم که شکست خواهید خورد! سفر با بچه ها، شرایط خاصی دارد، وقتی با بچه ها می خواهید سفر کنید برنامه بریزید ولی این نکته را همواره با خود مرور کنید که در سفر با بچه ها به خاطر بچه و خانواده ام شاید لازم باشد که برنامه را تغییر بدهم.

راهنمای سفر با بچه ها ؛ نکات و توصیه هایی که لازم دارید

محل اقامت را در نظر داشته باشید

راهنمای سفر با بچه ها | محل اقامتتان را از قبل انتخاب کنید

فیلم درباره الی را یادتان بیاید، وقتی چند نفر بدون برنامه قصد سفر می نمایند و جای خواب خود را نه رزور نموده اند شاید همه چیز بهم بخورد و شرایط عجیبی رخ بدهد. با اینکه مشکل اصلی در آن فیلم بچه ها نبودند ولی در نظر داشته باشید که اگر آنها ویلا پیدا نمی کردند چه اتفاقی ممکن بود بیافتد؟ مخصوصا که آنها چندین بچه داشتند و احتمال اینکه جای خوبی پیدا نمایند بسیار کم می بود. واقعیت این است که اگر قصد سفر با بچه ها نموده اید در خصوص شرایط اسکان حتما مطمئن باشید.

سفر با ساعت خواب بچه ها!

راهنمای سفر با بچه ها | حواستان به ساعت خواب بچه ها باشد

دیده شده در سفر به فلان شهر، خانواده تصمیم گرفته ساعت شش صبح پرواز داشته باشد! معلوم است که هیچ بچه ای ساعت چهار نمی تواند سرحال باشد، اگر مسئله مالی خاصی نمی افتد سعی کنید با ساعت بچه ها هماهنگ باشید. بچه ای که بد از خواب بیدار شده باشد تمام سفر را برایتان زهر می نماید!

بچه ها با ما فرق دارند

سفربرو های حرفه ای خوب می دانند در سفر شاید ساعات زیادی پیش بیاید که هیچ کاری لازم نیست بنمایند و اصلا با هیچ کسی حرف نزنند ولی واقعیت این است که بچه ها این چیزها را نمی بینند. زمان و مکان آنها با زمان و مکان ما ادم بزرگها فرق دارد. پس برای این تفاوت سعی کنید راهی برای برقرار کردن ارتباط داشته باشید. می توانید برایشان کتاب خاصی ببرید، نقاشی خاصی بکنید. اگر عکاسی می کنید حتما وسیله ای هم برای عکاسی در سفر با بچه ها در نظر بگیرید.

یک ساک برای بچه ها

راهنمای سفر با بچه ها | برای بچه ها یک چمدان جداگانه در نظر بگیرید

واقعیت این است که بچه ها بازیگوش و فعال هستند سعی کنید خودتان را تاجایی که می گردد برای واقعیت بچه ها آماده کنید. یادم نمی رود یکی از دوستانم برای اینکه بچه اش سردش نگردد کاپشن خودش را تن او نموده بود. به این کارها احتیاج نیست به شرطی که برای بچه هایتان ساک داشته باشید. ساکی که یک دست لباس کامل در کنار یک پیراهن داشته باشد. در این ساک خوراکی فراموشتان نگردد، این یکی از نکات اساسی سفر با بچه ها است.

سفر بدون کوله را فراموش کنید

در سفر احتمالا خیلی از مواقع ضروری است دست بچه را بگیرید و یا او را بغل کنید. اگر با یک عدد زنبیل می خواهید به این سمت و آن سمت بروید مطمئن باشید سفر خوبی با بچه نخواهید داشت در این مورد حتما کوله داشته باشید. اگر بچه شما کمی بیشتر از پنج سال است بعد نیست برای او هم کوله ای در نظر بگیرید البته کوله بسیار سبک که فقط لباس های خودش را داشته باشد. بچه ها عاشق این هستند که همچون بزرگتر ها به نظر برسند.

عادت ها را دور بریزید

یادم نمی رود که با زوجی به سفر کویری رفته بودیم آنها وسط شب کویر میخواستند که بچه را بخوابانند با این استدلال این بیدار باشه شنبه نمی تونیم بلندش کنیم بره مدرسه! اگر شما را از زندگی تان جدا نمایند و به سفر کویر ببرند ولی نگذارند آسمان کویر را ببینید چه حسی خواهید داشت! قطعا چنین سفری بی معنی و بدون فایده خواهد بود. شما در سفر عادت ها را دور بریزید بچه ها سریع تر از شما به زندگی روتین باز خواهند گشت. آنها را درگیر طبیعت و یا محیط شهری بکنید بگذارید خاطره پررنگ در ذهنشان شکل بگیرد.

برنامه سفر را دست جمعی بچینید

در سفری که در کردستان داشتیم پدر و مادر در پی این بودند که حتما یک صعود داشته باشیم آنها می خواستند بچه ها را به اطرافیان بسپارند تا صعود خود را انجام بدهند، با اینکه من از این کار استقبال کردم ولی واقعیت این است برنامه سفر را دست جمعی می ریزند ناگهانی نباید به گزینه های پیش آمده سریع بله گفت! سعی کنید با بچه ها مشورت کنید و متناسب با آنها برنامه سفر بچینید.

جاهای تاریخی حوصله سر بر هستند

تجربه میزبانی از دوستان تهرانی را بسیار در اصفهان داشته ام در یکی از سفر ها خانواده ای بودند که بچه ای همراهشان بود. این دوستان ما برنامه سفر را با تماشا مکان های تاریخی تنظیم می کردند. در روز اول آنها برای عکاسی به مسجد شاه رفته بودند و انقدر بچه شان گریه نموده بود که مجبور شدند به خانه ام برگردند، دفعه بعدی که میخواستند آنجا بروند با آنها رفتم، تا فهمیدم که بچه از جای تاریخی خوشش نمی آید آغاز به طراحی بازی کردم. به او گفتم فکر کند یک مداد در انگشت اش دارد بیاید روی دیوار چیزی بکشیم. من با دست آغاز کردم به کشیدن به روی دیوار بعد از نیم ساعتی که این کار را کردیم او را کنار کشیدم به او گفتم بقیه این دیوار را اینطور کشیده اند.

جاهای تاریخی حوصله سر بر هستند و بسیاری از مکان های تماشای ایران هم جایی تاریخی است سعی کنید در این بازدید ها بازی و یا کاری به کودک بسپارید.

مهمترین نکته! دید مثبت

همه چیز به پیش فرض شما از سفر با بچه بستگی دارد، مهم این است که مثبت نگاه کنید. هر اتفاقی که می افتد سعی نکنید به بقیه شرح بدهید که بچه به فلان علت گریه می نماید یا به فلان علت شیطونی می نماید! شما قرار نیست شرح بدهید قرار است

لذت ببرید. این لذت بردن هم با دید مثبت رخ می دهد.

یک نکته طلایی در سفر با بچه ها

بچه های یک تا سه سال، آب و هوای بسیار متغیری دارند در برخورد با این بچه ها اصلا سخت نگیرید و منعطف تر باشید. بچه های زیر دو سال احتیاط بیشتری در سفر باید ببیند سعی کنید توجه تان را از آنها بر ندارید. داشتن همراه بسیار نزدیک در سفر وقتی بچه ها در این سن هستند توصیه می گردد گرچه نبود آن مشکل خاصی ایجاد نمی نماید.

یک نباید طلایی

غذای بیرون فست فودی هرگز! حتی اگر به شما بگویند این برترین فست فود شهر است به سادگی زیر بار آن نروید و نگذارید بچه زیر هفت سال شما غذای فست فودی یا سرخ شده بخورد. در خصوص غذاهای کبابی شدیدا مراقب باشید معده بچه ها حساس است. پیشنهاد می گردد خوراکی هایی چون کنسرو لوبیا همراه خود داشته باشید. مراقب تغذیه خود و بچه هایتان باشید.

اگر بچه دارید و یا تجربه سفر با بچه ها را دارید به ما بگویید که تجربتان چطور بوده، راضی میشویم نظرات شما را بشنویم، مطمئن باشید بسیاری به نظرات شما احتیاج دارند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر با بچه ها ؛ نکات و توصیه هایی که لازم دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با بچه ها ؛ نکات و توصیه هایی که لازم دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید