دیدنی های رضوانشهر؛ مقصدی زیبا و رویایی در گیلان

به گزارش وبلاگ صبوحا، تماشای های رضوانشهر بسیار زیاد و متنوع هستند و اگر به بناهای تاریخی و یا جاذبه های گردشگری طبیعی علاقه داشته باشید در هر صورت سفر به این شهر تاریخی و زیبا شما را ناامید نخواهد کرد. شهر رضوانشهر منطقه ای با طبیعتی بسیار زیبا و با جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی مجذوب کننده در شمال غربی گیلان است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر این بار به سمت شمال کشور سفر کردید حتما از شهر رضوانشهر و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن تماشا کنید.

دیدنی های رضوانشهر؛ مقصدی زیبا و رویایی در گیلان

اگر تا به حال در خصوص شهر زیبا و سرسبز رضوانشهر و یا جاذبه های گردشگری و زیبایی های این شهر نشنیده اید حتما تا سرانجام این مقاله همراه ما باشید چون قصد داریم چند مورد از جاذبه های گردشگری شهر رضوانشهر را به شما معرفی کنیم.

شهر رضوانشهر در کجا واقع شده است؟

رضوانشهر در قسمت شمال غربی گیلان و در بین رشته کوه های جنگلی و سرسبز تالش و سواحل دریای خزر واقع شده است و دارای دو محیط طبیعی کوهستانی و جلگه ای است. شهر زیبای رضوانشهر از سمت شمال به دریای خزر و تالش، از سمت جنوب به شهرهای ماسال و صومعه سرا، از سمت شرق به شهر بندر انزلی و از سمت غرب به شهر خلخال می رسد. موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار گرفتن بین کوهستان های جنگلی و سرسبز و ساحل دریای خزر طبیعتی مجذوب کننده و تماشای به این شهر داده است و باعث شده تا منطقه ها طبیعی مختلف این شهر جزئی از تماشای های رضوانشهر محسوب شوند.

تماشای های رضوانشهر چه مکان هایی هستند؟

رضوانشهر شهری تاریخی است که در منطقه ای بسیار زیبا و تماشای واقع شده است. این دو عامل باعث شده اند که این شهر هم از لحاظ داشتن عناصر طبیعی مجذوب کننده و هم از لحاظ وجود بناها و مکان ها و سازه های تاریخی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در این مقاله جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگی این شهر قدیمی و تماشای های رضوانشهر را به شما معرفی می کنیم تا در سفر بعدی تان به شمال کشور حتما از این جاذبه های زیبا و منحصر به فرد تماشا کنید.

مسجد اسپیه مزگت از تماشای های رضوانشهر

این مسجد که به نام مسجد سفید نیز شناخته می گردد با قدمتی بسیار زیاد از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهر و از تماشای های رضوانشهر محسوب می گردد. یافته شدن کتیبه های کوفی و بعضی سفال ها باعث شده تا باستان شناسان قدمت این بنا را نزدیک به 800 سال و مربوط به دوران ایلخانی یا سلجوقیان تخمین بزنند که باعث می گردد این مسجد، اولین یا قدیمی ترین مسجد گیلان محسوب گردد. البته قدمت این سازه احتمالا خیلی بیشتر از زمان ساخت مسجد بوده است چون باستان شناسان اعتقاد دارند که این مکان قبل از اسلام نیز یکی از عبادتگاه های زرتشتیان بوده است.

پل تاریخی شفارود از جاذبه های تاریخی و تماشای های رضوانشهر

پل خشتی شفارود با سبک و معماری خاص و منحصر به فرد خود یکی از تماشای های رضوانشهر محسوب می گردد. این پل در زمان قاجار بر روی رودخانه شفارود (در کناره جاده رضوانشهر به تالش) ساخته شده است. شکل و سبک معماری این پل از دلایل مهم معروفیت آن است، این پل با پایه های مخروطی و دو گنبد زیبا با آجرهای افقی ساخته شده است. این نوع سبک معماری و وجود دو ستون نمای مخروطی شکل در دو طرف طاق، دو ستون نمای مخروطی شکل و دو طاق نما در بدنه کناری شمال پل در میان پل های ایرانی چندان رایج نیست. معماری منحصر به فرد این پل تاریخی و طبیعت اطراف آن باعث شده تا این ناحیه به یکی از نقاط گردشگری شهر رضوانشهر تبدیل گردد.

آبشار ویسادار رضوانشهر

این آبشار زیبا و طبیعت اطراف آن به یکی از تماشای های رضوانشهر تبدیل شده و مطمئنا شما نیز از تماشا این منظره لذت خواهید برد. آبشار ویسادار 15 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین آبشارهای استان گیلان است. دیواره های این آبشار صخره ای است و حوضچه بزرگ و زیبای آن مناسب شنا است، طبیعتی که این آبشار را احاطه نموده نیز بسیار زیبا و تماشای است و باعث شده تا این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری شهر رضوانشهر تبدیل گردد. جالب است بدانید که ویسادار در زبان تالشی به معنای سایه درخت بید است.

روستای زیبای ارده

این روستا که به علت زیبایی خیره کننده آن به روستای بهشتی ارده نیز معروف است یکی از روستاهای مرتفع شمال کشور محسوب می گردد. ایـن روستای زیبا و سرسبز از توابع رضوانشهر است و در دره ای سر سبز قرار گرفته و با این حال یکی از مرتفع ترین روستاهای استان گیلان شناخته می گردد. این روستا میان گردشگران و دوستداران طبیعت و عکاسان نیز معروفیت زیادی دارد چون رشته کوه های سرسبز و جنگلی تالش در نوار شمال غربی ساحل دریای خزر منظره رویایی و بی نظیری در این روستا خلق نموده است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به طبیعت و روستاهای زیبای ایرانی و منظره ها جنگلی خاص و مجذوب کننده علاقه دارید حتما به شما پیشنهاد میکنیم که به روستای تماشای ارده که از تماشای های رضوانشهر است سفر کنید. مطمئنا با یک بار سفر به این روستا عاشق این مکان فوق العاده زیبا و آرامش بخش و مردمان خونگرم و صمیمی آن خواهید شد.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم که با نام پارک جنگلی دکتر درستکار نیز شناخته می گردد یکی از نقاط سرگرمیی و گردشگری و از تماشای های رضوانشهر است. این پارک در چهارده کیلومتری شهر رضوانشهر و در شهر تالش و در راستا رسیدن به دریای خزر واقع شده است.

جاده ای که به این پارک می رسد نیز به تنهایی با فضایی پوشیده شده از درختان سر به فلک کشیده می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این جاده به مقدار چهار کیلومتر از میان این انبوه از درختان عبور نموده و در نهایت به ساحل گیسوم و بعد از آن دریای خزر می رسد. این پارک جنگلی امکاناتی مانند سرویس های بهداشتی، باربیکیو و وسایل بازی و سرگرمی بچه ها دارد که می تواند مکانی بسیار مناسب و راحت برای وقت گذراندن در طبیعت باشد.

پل آجری پونل یکی دیگر از تماشای های رضوانشهر

پل تاریخی پونل یکی دیگر جاذبه های گردشگری تاریخی و تماشای های رضوانشهر است. این پل آجری در دوران صفویه ساخته شده است و 30 متر طول دارد و کف گذرگاه آن به صورت کامل سنگ فرش شده است. به طور کلی در دوران صفویه پل های زیادی ساخته شده است که علت آن می تواند مهارت و تبحر معماران ایرانی این دوره در ساخت پل باشد، برای مثال پل خواجو و سی و سه پل نیز در همین دوران ساخته شده اند و به جا ماندن آن ها و پل آجری پونل در رضوانشهر هم می تواند نشانی از کیفیت بالای ساخت و ماندگاری این پل های تاریخی باشد.

نتیجه گیری

شهر رضوانشهر واقع شده در استان گیلان و در نزدیکی دریای خزر و شهر تالش یکی از شهرهای تماشای است که هم از لحاظ تاریخی و فرهنگی و هم از لحاظ طبیعت و آب و هوا کاملا غنی است. در واقع طبیعت بسیار زیبای این منطقه جنگلی و کوهستانی باعث شده تا این ناحیه به مقصدی کاملا زیبا و رویایی برای مسافران تبدیل گردد. اما همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تماشای های رضوانشهر تنها به جاذبه های گردشگری طبیعی خلاصه نمی گردد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و سازه های تاریخی زیادی نیز هست که قدمت بعضی از آن ها به زمان های صفویه و سلجوقیه نیز می رسد. وجود سازه های تاریخی مانند پل هایی که هنوز هم محکم هستند و مساجدی که بیش از 700 سال قدمت دارند نشان دهنده ارزش این شهر در زمان های دور بوده است.

منبع: الی گشت

به "دیدنی های رضوانشهر؛ مقصدی زیبا و رویایی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های رضوانشهر؛ مقصدی زیبا و رویایی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید